Færger fra 3307 ruter og 697 havne i verden
Mere end 2.5 millioner tilfredse kunder
Vi arrangerer over 1.2 millioner overfarter årligt
Vi tjekker op til 1 million priser for vores kunder dagligt
Kroatien er beliggende i det sydøstlige Europa, på tværs af Adriaterhavet fra Italien, og deler grænse med Ungarn, Bosnien-Hercegovina, Slovenien, Serbien og Montenegro.
Kroatien har over 6000 kilometer kyststrækning, hvoraf 4000 hører til øer, klipper og rev. Der er mere end 1000 øer i landet, hvoraf 50 er beboede. De største øer er Krk og Cres, mens andre populære ø destinationer inkluderer Hvar, Brac, Korcula, Mljet, Vis og Pag.
Det kroatiske turistråds slogan er ”Middelhavet som det var engang”, og mens landet fortsætter med at blive mere populær, har det ikke rigtig givet efter for masseturisme, på trods af behovet for at imødekomme de mange besøgende.
Hvis man skal til Kroatien med færge, skal man sejle over Adriaterhavet fra Italien, hvorfra der er afgange fra mange havne, inklusiv Venedig og Bari. Der er også mange ankomsthavne at vælge imellem i Kroatien, både til fastlandet og de populære ferieøer.
Det er nemt at rejse til de kroatiske øer med de talrige overfarter, som tilbydes til og fra fastlandet samt mellem selve øerne.
Færgeoverfarter til Kroatien fra nord Adriaterhavet er generelt kun passagerfærger og tjenester er sæsonbestemt, men hvis man rejser længere nede fra Adriaterhavet, er der regelmæssige overfarter.
"Viden er nøglen"
Overfarten var god, og kabine var rigtig dejlig. Pålæsning af køretøjer er i sidste øjeblik, men temmelig ligetil. Vær ikke første motorcykel på, for at komme først af, som vi fik af vide. Bare kom om bord og slap af i salonen, vær sikker på at besøge receptionen på dæk 7 for at hente nøglen til din kabine, da der er ingen ansatte til at rådgive passagerer.
Læs mere Læs mindre
"Det var en oplevelse"
Det er et ældre skib, og det kan man tydeligt se i de offentlige rum og akkommodationen. Men den var ren og behagelig. Det største problem er, at der er ingen som virker til at have spurgt kunderne, hvad de ønsker fra denne, ellers praktiske, overfart mellem Italien og Kroatien. Og det er dyrt – vi var to gående personer, og vi betalte det samme, som vi gjorde til DFDS på Amsterdam – Newcastle ruten på et moderne og veludstyrede skib. Jeg ville bruge igen, men ville nok prøve Jadrolinja, bare for nysgerrighedens skyld.
Læs mere Læs mindre
"Ancona -Split Blue line"
Samlet set var færgen bedre end for forventet. Kabinen var ren og perfekt. Som altid, var der kaos i Ancona havn, da vi skulle hente vores færgebillet fra havnekontoret (mindst to timer før, men tillad mere tid). Køerne var enorme – der var kun en skrank åben, eller det troede vi. Selvom vi havde booket med SNAV, sejlede vi faktisk med Blueline, så mens jeg ventede i køen, tjekkede min mand skranken ved Blueline, hvor vores billet blev udstedt. Alle passagerer skal gå om bord, mens føreren køre bilen om bord. Sørg for at du har korrekte billetter på dig, så du kan gå i køen, igen, for kabiner. Spiste ikke om bord, men prøvede juice baren, som var €4 for en frisk juice. Ankom til Split til tiden, men aflæsning tog lidt tid.
Læs mere Læs mindre
"For dyrt"
Det var væmmeligt at opdage om morgenen, at mit lagn var støvede og beskidt. Jeg spiste ikke i restauranten, men drak et glas vin med nogle andre passagerer, og de opkrævede et absurd beløb. Det udvendige dæk var beskidt og plettede mit tøj. Efter at have betalt omkring £100, var jeg chokeret over den lille og beskidte kabine og de grundlæggende faciliteter. Jeg vil ikke rejse med SNAV igen.
Læs mere Læs mindre
Find ud af, hvordan der er om bord på færgerne, før du rejser.
Guides, videoer og anmeldelser