Split – Korcula
Færger til Korcula
Split – Korcula
Færger til Korcula
Split Korcula færgen betjenes af 3 færgeselskaber: TP Line, Krilo Kapetan Luka & Jadrolinija. Split Split færger tager omkring 3 timer.. Færgen koster mellem 370 DKK og 1589 DKK, afhængigt af billettens detaljer. Priserne er eksklusive eventuelle servicegebyrer. Færgeplaner ændres sæsonmæssigt, brug vores Deal Finder til at få live priser og tilgængelighed for færger fra Split til Korcula.
Den første Split Korcula færge afgår typisk fra Split omkring 08:00. Den sidste færge afgår normalt på 17:00.
Færgeturen fra Split Korcula færgetur kan tage omkring 3 timer. De hurtigste afgange er ca. 2 timer 20 minutter med Krilo Kapetan Luka. Sejltiderne kan variere mellem færgeoperatørerne og kan påvirkes af vejrforholdene.
Ugentlige afgange fra Split til Korcula leveret af TP Line, Krilo Kapetan Luka & Jadrolinija. Køreplanerne kan ændres fra sæson til sæson.
TP Line leverer 13 sejladser ugentligt.Krilo Kapetan Luka leverer 12 sejladser ugentligt.Jadrolinija leverer 7 sejladser ugentligt.
Split Korcula Færgepriserne ligger typisk mellem 370 DKK* og 1589 DKK*. Gennemsnitsprisen er typisk 761 DKK*. De billigste Split Korcula færgepriser starter fra 370 DKK*. Den gennemsnitlige pris for en fodpassager er 761 DKK*.
Priserne varierer afhængigt af antal passagerer, køretøjstype, rute og sejltider. Priserne er taget fra søgninger i løbet af de sidste 30 dage og eksklusive servicegebyrer, sidst opdateret juli 25.
Afstanden mellem Split til Korcula er cirka 96km eller 52 sømil.
Ja, Jadrolinija færger tillader biler om bord på færger mellem Split og Korcula. Brug vores Deal Finder til at få live-priser på bilfærger mellem Split og Korcula.
Ja, fodgængere kan rejse med TP Line, Krilo Kapetan Luka & Jadrolinija færger mellem Split og Korcula.
Viser denne testtekst for ikke-sejlende ruter uden køreplaner.
Flere ruter end nogen anden.
Sammenlign priser, tider og ruter ét sted.
Ændr nemt planer med flexi-billetter.
Book e-billetter og administrer rejser i appen.
Live-sporing af skib og opdateringer i realtid.
Førsteklasses kundesupport, når du har brug for det.
Split - Korcula Oversigt over færgeruter | ||
---|---|---|
Afgangsdestination | Kroatien | |
Destination | Korcula | |
Antal operatører | 3 | |
Operatører | TP Line, Krilo Kapetan Luka & Jadrolinija | |
Gennemsnitlig pris | 761 DKK | |
Gennemsnitlige daglige sejladser | 4 | |
Gennemsnitlige ugentlige sejladser | 29 | |
Gennemsnitlig sejltid | 3 t | |
Hurtigste sejltid | 2 t 20 m | |
Første færge | 08:00 | |
Sidste færge | 17:00 | |
Afstand | 52 Nautical Miles |
* Priserne kan ændres, priserne er taget fra de sidste 30 dage, sidst opdateret 1 juli 2025.
Split er Kroatiens næststørste by og ligger i Dalmatien regionen på den østlige bred af Adriaterhavet. Byen er et vigtig punkt for transport, med mange forbindelser til øerne i Adriaterhavet, og er også et populært turistmål. Byen kan føre sin historie tilbage til det 4. århundrede f.kr, da det var en græske koloni. Det moderne Split er en livlig by med mange seværdigheder. Beliggende i byen er mange barer, restauranter, cafeer og butikker, som tager højde for alle turisters behov. Bag byen ligger bjerge, som giver Split en flot kulisse, og er en skarp kontrast til det blå vand i Adriaterhavet.
Der er færgeforbindelser fra Split havn til Ancona, Pescara, Rijeka, Korcula, Dubrovnik og Mljet.
Den kroatiske ø Korcula er en af de grønneste øer i Adriaterhavet og også en af de mest populære destinationer i Kroatien. Øens navn var oprindelig Korkyra Melaina (Sorte Korfu), givet af grækerne, som navngav mange af de kroatiske øer. Øen har en rig kulturel og kunstnerisk arv, og er et paradis for naturelsker med mange strande og bugter, ubeboede øer og fantastiske udsigter. Øens største by er også kaldt Korcula og er en typisk middelalderlig dalmatisk by, med runde tårne og røde overdækkede huse.
Byens gamle bydel er en muret middelalderby, der ligger på et stykke jord, der stikker ud i Peljesac kanalen. Den gamle by er præget af smalle gader, der alle starter fra byens hovedgade. Arkitekturen i den gamle by er primært påvirket af venetiansk renæssance, men der er også nogle fine eksempler på arkitektur fra 1930erne.