COVID-19 Update Click here to visit our dedicated page for further information on the COVID-19 situation, including vouchers, cancellations, refunds and sailing changes.

Spørgsmål og svar

Vores ’Spørgsmål og svar’ sektion, indeholder spørgsmål og svar om færgebooking og færgerejser! Klik på en kategori nedenfor for at se de mest relaterede spørgsmål. Hvis du ikke kan finde et svar til dit spørgsmål, kan du Kontakt os

Mest spurgte spørgsmål

  • Kan jeg ændre min færgebillet?

    Det afhænger af den type billet du har booket, men i de fleste tilfælde kan du ændre din booking. Dette kan du tjekke i din bekræftelse via e-mail, eller ved at logge på Min Konto, hvor du kan se, hvorvidt du kan ændre din booking eller ej. Vær opmærksom på, at der i det fleste tilfælde opkræves et tillægsgebyr for at ændre billetten, med mindre du har tegnet en Avbestillingsdekning herfor.

  • Kan jeg afbestille min færgebillet og få en refundering?

    Dette afhænger af, hvilken slags billet du har købt. Du kan se i den bekræftelse, du har modtaget per e-mail, hvorvidt din billet kan refunderes eller ej. Vær opmærksom på, at der kan opkræves et tillægsgebyr for annulleringen (refusion) af din billet, hvis du ikke har tegnet en Avbestillingsdekning herfor.

  • Jeg har ikke fået en bekræftelse, hvad nu?

    Hvis din bookingbekræftelse ikke ligger i din spamboks, skal du logge på din konto og tjekke om din e-mailadresse er korrekt, og derefter få tilsendt din bookingbekræftelse på ny. Hvis din e-mailadresse er forkert, kan du rette den under MinKonto og få tilsendt en ny bookingbekræftelse via e-mail. Hvis du ikke kan finde e-mailadressen under din konto, eller hvis du af en eller anden årsag ikke kan logge ind, så skal du tage direkte kontakt til os, så vi kan sende dig en ny bekræftelse via e-mail.

  • Hvor kan jeg finde retninger til havnen?

    Du finder adressen på færgehavnen i din e-mail med bekræftelsen, samt et link til Google Maps, der kan hjælpe med ruteanvisningen. Du kan også tjekke siden med færgehavnen og få flere oplysninger om havnen og adressen. Visse havne kan være ganske store og have forskellige adresser på forskellige færgeselskaber. Sørg derfor for at kontrollere, at du har fat i den helt rigtige adresse på din færge.

  • Hvad skal jeg gøre, hvis jeg bliver forsinket og måske ikke kan nå min færge?

    Det bedste, du kan gøre, er at ringe til vores telefonsupport, så vi kan hjælpe dig med at se, om det er muligt at ændre din billet til en andet afgang. Hvis du rejser, når vores telefonsupport er lukket, anbefaler vi, at du tage hen til havnen og ser om færgeselskabet kan ændre din billet direkte.

  • FAQ - Arbejder i med alle færgeoperatører?

    Selvom antallet af de færgeselskaber, vi samarbejder med både internationalt og nationalt, er konstant stigende, så samarbejder vi desværre ikke med hver eneste færgeselskab i verden. Listen over de færgeselskaber vi samarbejder med udvides konstant, så tjek med jævne mellemrum om det færgeselskab, som du præcist er på udkig efter, skulle være kommet på listen.

  • Kan jeg få en momskvittering på min færgebillet?

    Der er ikke moms på almindelige færgebilletter til turister og passagerer, og derfor kan der ikke udstedes en momskvittering på dem. Du kan få en momskvittering, hvis du har bestilt fragt og har set, at der er lagt moms på. Du får kvitteringen ved at kontakte kundeservice i vores fragtafdeling. De vil hellere end gerne hjælpe. Du kan også finde vores momsregistreringsnummer, GB238948850, nederst på din bekræftelsesmail.

  • Hvor kan jeg finde jeres betingelser og vilkår?

    Du kan se handelsbetingelserne Her.

  • Hvem skal jeg kontakte angående glemte ejendele på en færge?

    Du skal tage direkte kontakt til det færgeselskab, du har sejlet med. Lad os vide, hvis du har problemer med at komme i kontakt med dem, så skal vi se, hvad vi kan gøre for at hjælpe.

  • Mit spørgsmål er ikke blevet besvaret, hvad gør jeg nu?

    Du kan komme i kontakt med os via e-mail eller per telefon, og du kan se alle vores kontaktdetaljer under Kontakt os.

  • Hvordan kan jeg efterlade kommentarer?

    Vi ser frem til at høre fra dig den bedste måde at give os feedback på er via e-mail, men hvis du foretrækker at ringe, kan du se vores kontaktdetaljer under Kontakt os.