Hvorfor bruge

Vi arrangerer over 1.2 millioner overfarter årligt

Vi tjekker op til 1 million priser for vores kunder dagligt

Færger til La Palma

La Palma er blevet erklæret et Unesco biosfærereservat, er uspoleret af masseturisme og betragtes som den smukkeste af De Kanariske Øer.

La Palma er kendt som ’La Isla Bonita’ (den smukke ø), og er den mest nordvestlige af De Kanariske Øer, og har grønne bakker og strukturelle mesterværker.

I hovedstaden, Santa Cruz, står den vidunderlige Santuario de la Virgin de las Nieves, som er en kirke fra det 17. århundrede, som byder på et kompliceret udskåret loft og glinsende lysekroner. Indeni er der en fascinerende skulptur af Jomfru Maria fra det 14. århundrede, den ældste religiøse statue på De Kanariske Øer.

I Santa Cruzs gamle bydel, kan man finde fantastiske paladser fra det 17. århundrede, kapeller, forter og anden sen renæssance arkitektur.

Øen er hjem til det mest forskelligartede planteliv på De Kanariske Øer, og adskillige indfødte dyr, som den vestlige kanariske fuglekonge og La Palma kæmpe firben.

La Palma er kendt for sine fremragende bananer, og der er mange bondegårde på øen, især i dalen af Los Llanos de Aridane. Prøv også andre lokale produkter, som appelsiner, druer og avocado, da de vokser særdeles godt i den vulkanske jord.

Man kan komme til La Palma med færge fra de fleste andre kanariske øer og fra det sydlige Spanien.

Tenerife og La Gomera er de nærmste øer, og der er hurtige overfarter næsten dagligt. Men rejser fra Lanzarote og Gran Canaria tager lidt længere tid og der er et par afgange om ugen.

Overfarter fra det spanske fastland drives af Trasmediterranea.

Populære Færgeselskaber

• Naviera Armas
    • Få pris
  • Fred Olsen Express
  • Trasmediterranea

La Palma anmeldelser

• "Bilferie til Mallorca"

Vi ankom til Barcelona kl. 13,00, Færgen skulle først afgå kl. 23.00. Med lidt besvær, og et par forespørgelser, fandt vi terminalen. Vi fik vores boardingcards og oplysning om, at port 3 først åbnede kl 18,00, men at vi kunne parkere bilen i port 4 ved at betale € 12. Meget fin service!! Så tog vi en taxa op til Sagrada Familia og tilbragte resten af dagen og lidt af aftenen der. Det var fantastisk, at se båden blive "pakket" med enormt mange store lastbiler og så personbilerne ind imellem. Ombord sov vi i flystolene. Det var i starten en belastning pga. en familie, der absolut ikke havde styr på deres børn. De faldt dog omsider i søvn og det gjorde vi også. Da vi vågnede var vi ankommet til Palma og båden blev tømt utrolig hurtigt. det var meget effektivt. Så kunne ferien begynde.

• "God tur"

En god oplevelse.

• "God kabine"

Terminalen i Valencia var ren med en god restaurant, hvor vi spiste middag. Tjeneren var vidunderlig. Indtjekning var hurtig og nem, og vi fik lov til at gå igennem sikkerheden ca. en time før afgang, så da skibet sejlede, sov vi allerede i vores kabine. Kabinen var god og overfarten var stille. Vi sov længe, så bruge ikke andre faciliteter.

• "God tur"

Bookede denne færge, efter at være blevet svigtet af et rivaliserende selskab, der aflyste med 24 timers varsel. Ren kabine, fremragende mad. Vil helt sikkert bruge dette selskab og rute igen.

Om bord på færgerne

Find ud af, hvordan det er om bord på færgerne, før du rejser.