Napoli til Palermo færge

Napoli Palermo færgeruten forbinder Italien med Sicilien og levereres i øjeblikket af 2 færgeselskaber. Grandi Navi Veloci sejler op til 11 afgange ugentligt med en sejltid på omkring 10 timer 30 minutter mens Tirrenia servicen sejler op til 7 afgange ugentligt med en sejltid fra 10 t 30 m.

Der er 18 overfarter Uge på Napoli Palermo ruten mellem Italien og Sicilien. Sammenlign nu og få den bedste pris!

Napoli til Palermo færge alternativer

• Tirrenia
    • 7 Afgange Ugentlig 10 t 30 m

Gennemsnitlige Napoli Palermo Priser

De viste priser repræsenterer gennemsnitsprisen for en enkeltbillet betalt af vores kunder. Den mest almindelige booking på Napoli Palermo ruten er for en bil og 2 passagerer.

Napoli Palermo færge anmeldelser

• "Billet forvirring "

Båden var en god oplevelse, men da vi ankom med taxi ved indgangen til båden, fik vi af vide, at vi skulle gå en ret lang vej for at validere vores billet. Jeg havde formodet, at jeg kunne vise min booking bekræftelse, som jeg udskrev efter jeg bookede online, og få vores billetter der. Jeg vil mene, at dette bør være tydeligt forklaret, når man booker.

'David' rejste på Napoli Palermo ruten med Tirrenia på Florio

• "Frustrerende"

Selvom turen var ok, var aflæsning kaotisk, hvis ikke ligefrem farlig.

'Anonym' rejste på Napoli Palermo ruten med Tirrenia på Florio

• "Sikke en tur"

Jeg havde booket en rejse om natten til min kone og jeg fredag den 26. august fra Napoli til Palermo. GNV har pæne skibe. Færgen skulle sejle kl. 21. Ankomst var senest en time før. Jeg havde planlagt at tage af sted fra Amalfi kl. 18, hvilket ville give os 90 minutter til at komme til havnen, men meget tidligt den morgen, modtog jeg en e-mail fra Direct Ferries, som meddelte, at færgen nu ville sejle en time tidligere, kl. 20, og at check-ind var senest 4 timer før. Mit hotel tjekkede med GNV og jeg tjekkede online med Direct Ferries, og besluttede, at jeg måtte følge hvad der blev sagt og være der 4 timer før. Så vi måtte spilde en eftermiddag, tage af kl. 15 og vi ankom kl. 16.30. Forestil dig min overraskelse, da alle passagerer måtte vente i varmen uden et venteværelse og uden nogen forklaring eller undskyldning for hvorfor vi først kom på færgen kl. 21 og sejlede kl. 21.30! Sikke en ringe måde, at køre en tjeneste på! Der var ingen grund til at møde op tidligt, og det bør GNV og Direct Ferries have fortalt os. Der var ingen forklaring på forsinkelsen. Vi vil ikke bruge denne service igen, og det bør du heller ikke.

'Jonathan' rejste på Napoli Palermo ruten med Grandi Navi Veloci på GNV Atlas

Læs mere Læs mindre
  • "God kabine, næsten punktlig, men forfærdlig mad!"

Når man ankommer i Napoli, er det ikke helt klart, hvor man skal gå hen... Man skal først gå på et kontor for check-ind, og så vente i to timer indtil afgangen. Vi fandt et lille venteområde ved Hertz biludlejning, men bortset fra dette, er man efterladt til at bage i solen på parkeringspladsen. Man går om bord via bil indgangen, hvilket er lidt underligt, men vi blev eskorteret hele vejen af en venlig ansat. Dobbelt kabinen var ren og stor nok, der var hyppige opdateringer om restauranter og afgang på engelsk, personalet var alle meget hjælpsomme. Vi havde forudbetalt for måltider, som var anstændig værdi, men langt det væreste måltid, vi nogensinde har fået i Italien – Jeg vil anbefale, at du medbringer din egen mad. Vi udsejlede kun 15 minutter for sent, og ankom omkring kl. 7, der var en gratis bus til havnens indgang. Alt i alt en anstændig færge erfaring, som jeg ville gentage (forbeholdt, at jeg har medbragt min egen mad!).

'Anonym' rejste på Napoli Palermo ruten med Grandi Navi Veloci på GNV Atlas

Palermo Guide

Byen Palermo ligger på den italienske ø Sicilien, langs dens nordvestlige kyst og har en stor og strategisk vigtig havn, ved siden af Monte Pellegrino. Byen er typisk af en Middelhavs by, og kan føre sin historie tilbage til det 8. århundrede og er i dag kendt for sine historiske bygninger, fantastiske paladser og sine markeder. Palermos historiske centrum er Quattro Canti-distriktet, som betyder ”Fire Hjørner”, og er, hvor en række af dens mest spektakulære attraktioner kan findes. Disse inkluderer det kongelige palads og katedralen Santa Maria Assunta. Katedralens størrelse og smukke arkitektur skal ses for at kunne værdsættes. Også populær i byen er det middelalderlige Basilica di San Francesco og Castello della Zisa, fra det 12. århundrede. For besøgende, der nyder scenekunst er der også Teatro Massimo, som er et nyligt renoveret teater.

Der er færgeforbindelser fra byens havn til Genova, Civitavecchia, Napoli og Tunesien.