Stena Nautica
Drevet af Stena Line
Stena Nautica
Drevet af Stena Line
Drevet af Stena Line på Grenå Halmstad ruten
Stena Nautica sejler mellem Danmark og Sverige og kan bære omkring 320 biler og 900 passagerer. Om bord er der masser af faciliteter som kan holde dig underholdt, inklusiv en restaurant, et legeområde, en biograf og en stor butik med gode tilbud.
Hvis du ønsker at slappe af under rejsen eller nyde lidt privattid, bør du booke en kabine! Alle kabiner er udstyret med bad og toilet, sengetøj og håndklæder. Alternativt kan du booke et sæde i Stena Plus salon.
Stena Nautica har en buffet restaurant som serverer et stort udvalg af varme og kolde retter.
I Stena butikken kan du finde mange gode tilbud.
Der er et offentligt bagagerum samt bagagebokse. Du kan købe WiFi kort ved informationsskranken.
Der er legeområde på dæk 7, hvor børn kan se film, spille på Nintendo Game Cube eller lege kaptajn på deres eget færge.
Alle faciliteter ligger på dæk 7 og er tilgængelig med elevator. Passagerer i kørestol har adgang til alle færgens faciliteter. Oplys venligst Stena Lines personale ved check ind hvis du er i kørestol, så de kan hjælpe og tildele dig en parkeringsplads tæt på elevatoren.
Bemærk: Selv om vi har gjort os stor umage med at gøre vores Stena Nautica guide så nøjagtig som muligt, kan faciliteter, tjenester og underholdning ombord variere afhængig af dato og årstid. Nævnte faciliteter kan ændres uden varsel og færgeselskabet forbeholder sig retten til at drive andre skibe end dem som nævnes under reservationen uden forudgående varsel.
out of 5
64% af vores kunder anbefaler dette skib
"meget tilfreds overordnet"
det eneste negative - varerne I tax-free shoppen var for dyre - for lidt udvalg i catering, når man tænker på vi sejlede i 4 1/2 time
"Stor tilfredshed på rejsen"
Godt tilfreds med behagelig overfart. Der var dejlig ro i rummet med hvilesæder. Rart at det kun er folk der har købt sædeplads der har mulighed for at komme derind med nøglekort.
"Stena Line burde ikke samarbejde med Direct Ferries"
Jeg har kun haft gode oplevelser med Stena Line. og de burde ikke samarbejde med Direct Ferries. Jeg havde bestilt billet som jeg troede var hos Stena Line. men det var så hos Direct Ferries. jeg klikkede på det link der poppede op med en færge afgang d. 13/08-22 og da jeg så havde lagt den i kurven og skulle betale. så stod der d. 14/08-22. jeg rettede den til den 13/08-22 og bestilte/betalte. efterfølgende modtog jeg så en bookning. der var den så lavet om til d. 14/08-22 som jeg ikke kunne bruge til noget. jeg stod i sverige med min telefon og nu kunne jeg ikke logge på min konto som jeg straks prøvede og jeg kunne ikke komme i forbindelse med Direct Ferries. ved at ringe til dem. så jeg måtte ringe til en ven i danmark. og så ham til at gå ind og rette billetten til d. 13/08-22. det kostede så 570 dkr og selve billetten kostede 510 dkr. altså så nu 1080 dkr. fordi Direct Ferries system ikke virkede. det er absolut ikke Stena Line værdigt at samarbejde med dem
"Billet systemet ikke ok"
Det koster penge at lave billetten om, og hvis det er det første navn på billetten, kan det ikke laves om - det er ikke ok. Personalet i billetlugen var meget vaks, og kunne forstå, at vi ikke kunne lave navnet på billetten om, tak til hende
"Umuligt!"
Jeg måtte afbestille turen i sidste øjeblik. Umuligt at få fat i nogen, som kunne hjælpe via nettet, Måtte starte bilen og køre til Grenå. Stena Line kunne annullere rejsen, men ikke betale penge tilbage. På nettet kunne jeg ikke komme igennem før end dagen efter. Da fik jeg meddelelse om, “at rejsen ikke stod til at ændre, da den var påbegyndt” Mega dårlig service. Vil sikre mig, at jeg aldrig ryger i Direct Ferries’ fælde mere!.
"Udmærket"
Udmærket overfart. Undrede mig over, at vi blev vækket 50 min før færgen var i havn. Det havde været fint med lidt mere søvn :) Der var ret beskidt på færgen, hvilket ikke er min normale oplevelse.
"Snyd med priser"
Vi havde bestilt stillestole mod en ret høj merpris, men da vi kom ombord på færgen grinede personalet og fortalte, at der slet ikke behøvedes særlig adgangskort til stillekupeen. Faktisk var vi det eneste par, som havde betalt for hvilestolene, mens samtlige andre, der omtalte det som sjovt, at de bare kunne gå ind. I billetlugen i Grenå sagde personalet endda, at vi bare skulle bestille billet direkte via Stenaline, så kunne vi spare det ekstra gebyr på 2-300 kr. Vi vil derfor gerne have det gebyr refunderet og kan bestemt ikke anbefale færgen til andre.
"Fin overfart"
Herligt med kahyt - rart at komme udhvilet i land
"En færgetur i 80’erne"
Gammeldagsdags sejltur
"Stena Lion fra Grenaa til Halmstad"
Dejlig sejltur, men lørdag aften den 9. juli var det hundekoldt om bord - vi havde købt relax stole og det var alt for koldt der. I cafeteriaet var der endnu koldere. Gæsterne måtte bruge jakke, trøjer eller sjal,som de havde taget med op med fra bilen . Det havde vi desværre ikke gjort, så vi frøs . Selv personalet tog ekstra trøjer på.
"00:45 är först i morgon 🤢"
bockade via customer.services@directferries.com så biljetten var inye gyldig när jag ankom till Grenå så jag fikck köpa en ny billetbför att komma hem tpps segla inte på natten 🤢
"Kedelig oplevelse"
Restaurantens mad var total elendig. At anbefale turen er udelukkende fordi det er det nemmeste når man skal fra Sverige til Midtjylland, ellers vil jeg aldrig anbefalede denne rute.
"medbring forplejning hjemmefra"
Vi havde tænkt os at spise aftensmad på båden som god afslutning på Baltokum rundt med 3 andre færge ture, hvor vi spiste i restaurant, men "all inclusive buffeten" til 289,- sv.kr. var eneste bud på et varmt måltid. Den virkede som som almindelig cafeteriemad til dobbelt pris, så vi afstod og købte sandwich i cafeen, så også var meget dyre og ringe. Så medbring mad hjemme fra.
"We are sailing"
Upåklageligt
"Mor/dattertur "
Sammenlignet med samme færgeafgang for 20-30-40 år siden , så er det jo da samlet set gået ned af bakke med den oplevelse det gerne skulle være at rejse i så mange timer med en færge . Når det så er sagt må jeg ta hatten af for den unge mand der tog imod os i døren - han har god hukomnelse og var en rigtig flink mand .. 5 stjerner til ham ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
"Rejse til Grenaa"
Fin overfart, men det er veldig dårlig opmærkning og information på fergelejet i Varberg
"Natrejse"
Hej Vores tur med færgen Grenå - Varberg med afg kl 01.00 fra Grenå var noget af et mareridt, der var hundekoldt i salonen hvor vi opholdt os og det trak voldsomt om fødderne så det var ikke muligt at få ro pga kulden. Utilfredsstillende.
"Ændret hjemrejse"
På grund af sygdom var jeg nød til at skynde mig hjem fra min ferie i Finland. Ingen problem, at få den ændret min billet til første ledige plads på skibet fra Helsinki til Stockholm. Derimod blev oplevelsen med at ændre billet ved Stena, fra Varberg til Grenå, til to dage/aftener tidligere end oprindeligt, en kedelig oplevelse. Min billet indeholdt åbenbart ikke mulighed for at ændre dato og jeg kom til at betale sammenlagt tæt på en billetpris igen , henholdsvis til Stena line og til den der Dirrect Ferries. Billetpris er i forvejen meget dyr sammenlignet med en 16 times sejlads mellem Stockholm og Helsinki med f. eks. Viking line. 4½ timer på Stena kom til at koste mig 1400 kr. Jeg har rejst mellem Finland og Danmark i årtier og oftest benyttet mig af Stena line. Nu er jeg blevet så sur på Stena/Direct at jeg fremover nødig vil rejse med Stena line igen. Det bliver længere køretur fra Aarhus til Stockholm, via Sælland og over alle broerne, men so be it. Med hilsen fra en mangeårig - nu utilfreds kunde
"sikkert hurtig og til tiden "
Færgen var ren og alt på plads ingenting at brokke sig over
"Super go' service "
Er meget tilfreds 👍
"Kom i god tid"
Vi har haft en fin og perfekt overfart til Sverige. Færgen var ikke overfyldt, og det var let at finde et bord at sidde ved. Det er altid en god ide`at komme i god tid, så man har tid til at orientere sig på færgen. Der var bl.a. underholdning for de mindre børn af Peter Pedal til stor fryd for både børn og voksne. Personalet ombord var behjælpelige og venlige - også selvom der var mange i køen. Alt i alt en positiv oplevelse.
"Børnevenlig"
og så kom pludselig Peter Pedal lige, godt legerum, gode børneaktiviteter, godt med andre børn, ... (men for lidt varer i kiosken, for hurtigt udsolgt af alm vand)
"Sverige til Danmark"
Vældig fin ankomst, blev ønsket velkommen ombord, og spurgt om vi ville have dagens avis. Hyggelig betjening i cafeen. Alt i alt en vældig hyggelig tur fra Sverige til Danmark.
"Hyggelig rejse"
Det var en behagelig rejse på alle måder.
"Varberg til Grenå"
God tur, kan ikke fejle noget. Maden var ok, men resten var fantastisk.