Stena Britannica
Drevet af Stena Line
Stena Britannica
Drevet af Stena Line
Drevet af Stena Line på Harwich Hook af Holland ruten
Stena Britannica er en af de to største superfærger i verden. Færgen blev lanceret i 2010 og dens moderne faciliteter inkluderer to restauranter, tre barer, en kaffebar, en butik, et internetrum og en biograf.
Der er et udvalg af kabiner som alle har bad, håndklæder og shower gel. Alle kabiner har gode kvalitets madrasser, så du er sikret en god nattesøvn. Hvis du foretrækker at rejse uden kabine kan du reservere sæde i Stena Plus salon, hvor der er et stort udvalg af siddepladser, samt gratis varme og kolde drikkevarer og et udvalg af aviser.
Der er menuer som passer til alle smage og budgetter på Taste Restaurant eller Metropolitan a la carte Restaurant. Der er også en række barer, inklusiv Riva Bar, Taste Wine Bar, Sundeck Bar (afhængig af vejret) og Barista Kaffebar.
Du kan finde mange gode tilbud i Stena butikken med et udvalg af gaver, smykker og parfumer.
Stena Britannica inkluderer også et vekselbureau, C-View lounge, et spilleområde og gratis WiFi.
Børn og teenagere holdes underholdt på Stena Britannica med sjove aktiviteter, mens voksne kan slappe af på samme tid. Der er et børneområde med legetøj og spil og et teenager område med videospil.
Stena Britannica er kørestolsvenlig og har kabiner som er specielt tilpasset med handikapfaciliteter. Der er elevatorer til alle dæk.
Bemærk: Selv om vi har gjort os stor umage med at gøre vores Stena Britannica guide så nøjagtig som muligt, kan faciliteter, tjenester og underholdning ombord variere afhængig af dato og årstid. Nævnte faciliteter kan ændres uden varsel og færgeselskabet forbeholder sig retten til at drive andre skibe end dem som nævnes under reservationen uden forudgående varsel.
out of 5
12% af vores kunder anbefaler dette skib
"Stenaline Holland-England"
Svært at finde havnen via store lysregulerede rundkørsler. En del ventetid ved told/pas før og efter overfart. Rigtig god overfart. Særligt TV lounge området var godt og god café! Savnede et 'stillerum". Udebaren var lukket på en varm sommerdag. Sjovt med en biograf!
"Tilfredsstillende"
God overfart.....lidt koldt og der trænger til rengøring...men dejligt med kennel til vores hunde.og ok mad
"Langsom morgenmad"
Afslutning af en ellers udmærket rejse, blev skæmmet af langsom rodet adgang til morgenmad,juice og kaffe automater fungerede kun af og til, brød til at riste fandtes i en bunke poser.
"Fin tur over kanalen"
Det er en behagelig og fin måde at sejle til og fra England. Det gør vi gerne igen.
"Manglende kommunikations muligheder."
Alt ok på turen fra Hook van Holland til Harwich. På hjemturen var jeg nødsaget til at komme tidligere hjem. Kunne ikke ændre billetten om line, og da jeg efterfølgende forsøgte at kontakte direckt ferrirs via det tlf. No som firmaet anfører på hjemmesiden, blev jeg hver gang sendt ind i FN tlf. Karussel. Og opgav mit forehavende efter at have forsøgt i over 'et døgn. Kørte herefter til Harwich og kontaktede billetmedarbejderen, her blev jeg afkrævet 172 engelske pund ud over den billet jeg havde i forvejen. Dette kan kun lade sig gøre hvor der er monopolære forhold. Dette er også videregivet til de relevante myndigheder Anbefalingen er kun i relation til skibet og dets besætning og ikke til rederi og direkte ferries.
"Punktlighed"
Det er da helt vildt træls at I altid sejler forskudt i forhold til sejlplan. For sent af sted og ca.1til 1.5 for sent i havn. Svært at lave aftale i land ,når det sådan sejler for jer. Det er da helt hen i hegnet at det koster så vildt at ændre en eksisterende billet.
"Skuffet!"
Jeg havde købt en billet, hvorpå der stod at den kunne ændres! Jeg var færdig i UK før tiden og ville lave billetten om, kunne det ikke lade sig gøre online, og jeg skulle ringe et nummer....... det var ikke muligt at komme igennem på numret, da alle deres medarbejdere var optaget. Jeg kørte afsted til færgen i håb om at de kunne hjælpe med en ombookning ved tjek ind. Det kunne de naturligvis godt, men der vil naturligvis være et lille tillæg til kahyt da dette var en natfærge. Super tænkte jeg og blev glad over servicen. det gik dog hurtigt over da jeg fik prisen ca. 167£, altså det samme som én ny billet. INGEN SERVICE ØV
"Sov mens du rejser"
Alt fungere fint, og der er stille og roligt på overfarten
"Lækker færge"
Det er en lækker færge, nærmest lydløs, og med mange forskellige opholdsmuligheder. Priserne på forplejning er i den høje ende - fristende at medbringe egne mad og drikke. Priser på alkohol i butik er generelt højere end i f.eks. tyske grænsebutikker. Hvis færgen sejlede mellem Esbjerg og England / Skotland, ville jeg sikkert bruge den flere gange.
"Tur til UK fra Hook Van Holland"
Vi spiste i jeres restaurant - flot menukort - 3 retters menu, men maden hm kunne godt være bedre. Vi fik bl.a. Wild boar/vildsvin hvilket var sejt som sålelæder, nævnte det for tjeneren uden noget skete, men ellers var overturen upåklagelig - gør det gerne igen uden at frekventere jeres spisested.
"Alt perfekt, på nær maden"
Rigtig dårlig kvalitet af maden.
"Ferie"
God tur, afslappende og ikke for travl. Vi havde en kabine og tiden fløj afsted.
"Helt i top"
Vi var med fra Hook van Holland til Harwich. En virkelig lækker færge med super betjening.
"Fantastisk"
Jeg har rejst med Stena Line ret mange gange nu, og har altid syntes, at det var en behagelig oplevelse. De måltider, vi har spist om bord, var gode, personalet venligt og meget imponeret over renligheden. Jeg har talt med rengøringspersonalet og rost dem for deres arbejde.
"StenaLine Hook of Holland til Harwich"
Vi sejlede om dagen fra Hook til Harwich. Havet var uroligt, men stabilisatorerne arbejdede og overfarten var glat. Der er en lille biograf om bord, der viser familie film (omkring €7.50 hver). Der er en god selvbetjening restaurant med et godt udvalg af rette. Gratis wifi på dæk 9 virkede ok, men var temmelig langsomt.
"Behagelig overfart (HARWICH-HOOK van HOLLAND)"
Vi havde en Captain Suite, som er mere luksuriøs og har flere faciliteter. En meget behagelig overfart.
"Fantastisk oplevelse"
Venligt og hjælpsomt personale, gode faciliteter, en rigtig god måde at rejse på.
"Harwich til Hook of HOlland"
Fantastisk overfart i behagelige kabine.
"Harwich til Rotterdam"
Alt i alt, en bedre oplevelse end Hull - Rotterdam ruten. Den indvendige kabine var langt bedre end på P&O skibene.
"Rend flyene"
Alt i alt, var det en god oplevelse. Udrejsen var til tiden, faciliteterne var meget gode; rend flyet, siger jeg! Jeg vil meget hellere tage lidt længere tid og have plads til at vandre rundt, spise og slappe af. Hjemrejsen gik ikke helt så godt; den afgik omkring 45 minutter for sent, og hvad var værre, var, at da vi ankom til Harwich, blev gående passagerer holdt ombord i næsten 45 minutter, uden nogen meddelse fra personalet om hvad der foregik. Dette betød, at vi ikke nåede vores tog og måtte tage et senere et, så alle kom hjem senere end forventet. Men på trods af det, tror jeg, at jeg ville bruge færgen igen.
"Super oplevelse"
Meget positiv.....Jeg vil bruge igen.
"Harwick - Hook of Holland"
Fantastisk værdi for pengene og hjælpsomt personale. 10/10.
"Overfart 17/8-15"
Den varme mad : KOLD. PIZZA : SOM PAP. MORGENMADEN : FIN!
"Stena Britannica (Harwich - Hook van Holland)"
Flot færge - og meget tilfreds. Eneste ulempe: vi havde købt sæde i stilleområdet hvor børn under 8 år ikke er tilladt (ifølge bekræftelsen i hvert fald) - bl.a. fordi vi ville forsøge at sove/hvile inden vi skulle køre ret langt efterfølgende. Der var dog en del støj fra lille familie med barn på 8-10 mdr. og derfor ikke muligt at sove/hvile. Vi giver ikke ekstra for sæde næste gang. Dog alt i alt en god oplevelse.
"lang sørejse"
Det er en lang rejse, så man skal forberede sig godt. Masser af læsestof og andre beskæftigelser.
"Tur retur Hook of Holland og Harwich med Stenaline"
Nat overfarter med kahyt. Alt fungerede super.
"Hundeudstilling"
Flot betjening overalt, dog kunne cafe ikke måle sig med venlighed og kvalitet i betjeneingen i forhold til restauranten
"Overrasket"
Vores første tur over den engelske kanal gik rigtig godt. Godt organiseret, gode senge, ren og punktlig. Vi blev faktisk ovverasket over hvor godt det var.
"Meget hjælpsomme"
Jeg cyklede fra Bruxelles til Hook of Holland for at tage en færge til Harwich, men på grund af det forfærdelig vejr i Holland måtte jeg stoppe på halvvejen, så jeg nåede ikke min færge. Jeg havde købt den billigste billet jeg kunne, og jeg gik ud fra, at jeg måtte købe en ny den efterfølgende dag, da jeg endelig ankom. Men den aften jeg skulle have sejlet, ringede Stena Line til mig (for at tjekke, om jeg havde planer om at sejle den nat) og sagde at jeg kunne bruge den samme billet den efterfølgende dag (mod et meget lille gebyr). Meget hjælpsomme og forstående. Jeg ankom den efterfølgende dag og havde en rigtig behagelig overfart.
"Behagelig rejse"
Der var intet at klage over – vi ser frem til næste gang.
"Vores første tur med Stena Line"
Det var en fantastisk måde at rejse! Personalet fortjener et meget stort kompliment. Værelserne holdes meget rene. Mange tak for en fantastisk tur. Stuart og Jennifer.
"Holland og tilbage"
Vi rejste til Holland og tilbage, og havde to gode overfarter. Besætningen var hjælpsomme, og det var en fornøjelse at rejse på båden. Læsning af køretøjer var effektiv og hurtig. Maden om bord var fin, og der var masser af pladser. Jeg vil gerne anbefale dette færgeselskab.
""
Mig og en ven bookede denne færge for en tur til Europa på vores motorcykler. Færgen var punktlig og af høj standard. Faciliteterne var meget gode. Faciliteterne for motorcykler var gode. Jeg ville bruge denne rute igen.
"Fantastisk tur"
Vores første gang på dagsfærge og det var en genial oplevelse.
"Meget behagelig"