Palma til Ibiza færge

Palma Ibiza færgeruten forbinder Mallorca med Ibiza og levereres i øjeblikket af 2 færgeselskaber. Balearia sejler op til 18 afgange ugentligt med en sejltid på omkring 2 timer mens Trasmediterranea servicen sejler op til 2 afgange ugentligt med en sejltid fra 4 t.

Der er 20 overfarter Uge på Palma Ibiza ruten mellem Mallorca og Ibiza. Sammenlign nu og få den bedste pris!

Palma - Ibiza færgeselskaber

• Balearia
    • 18 Afgange Ugentlig 2 t
    • Få pris
  • Trasmediterranea
    • 2 Afgange Ugentlig 4 t

Gennemsnitlige Palma Ibiza Priser

De viste priser repræsenterer gennemsnitsprisen for en enkeltbillet betalt af vores kunder. Den mest almindelige booking på Palma Ibiza ruten er for en bil og 2 passagerer.

Palma Ibiza færge anmeldelser

• "Mallorca til Ibiza"

God rejse for os.

'David' rejste på Palma Ibiza ruten med Balearia på Alhucemas

• "Tur til Ibiza"

Gode priser, behagelig.

'Andrija' rejste på Palma Ibiza ruten med Balearia på Alhucemas

• "God tur"

Vi havde en god tur mellem Mallorca og Ibiza med Balearia. Skibet var behageligt og meget nemt at finde. Masser af faciliteter om bord. Personalet var venlige og hjælpsomme og færgen var til tiden.

'Cameron' rejste på Palma Ibiza ruten med Balearia på Alhucemas

Læs mere Læs mindre
  • "Meget effektiv, men ... "

På en nylig tur til Ibiza kunne jeg ikke få et direkte fly efter kl. 6:15, Jeg gider ikke flyve så tidligt om morgnen, men opdagede, at jeg kunne tage et fly kl. 10:15 til Palma og derfter færgen til Ibiza. Dette lignede den perfekte løsning, da jeg elsker at sejle, og en 3 timers sejltur over det solrige Middelhav, lød fantastisk. Bookingen med Direct Ferries var enkel og effektiv, og jeg havde masser af tid til at komme til færge terminalen fra Palma lufthavn. Det var en herlig, solrig dag og jeg så virkelig frem til turen. Mit hjerte sank, da så færgen fortøjet op - den så ud til at være helt lukket. Da jeg gik langs siden af den til ombordstigning, så jeg, at det virkelig var sandt. Så snart jeg kom om bord kiggede jeg straks efter en udgang til yderdækket. Der var ingen i hovedområdet, men til min store lettelse, bemærkede jeg, at der var en udgang fra baren. Jeg var derfor glad igen, da jeg stod og så ud over siden af skibet. Motorerne brølede, færgen begyndte at bevæge sig – også bad en af de ansatte os høfligt om at gå indenfor igen! Vi gik nedtrykt indenfor igen, og ethvert håb om at nyde turen på yderdækket forsvant, da døren blev låst. Resten af turen blev brugt med at ønske at jeg kunne nyde den udenfor. Selve turen var helt fint. Færgen sejlede og ankom til tiden, besætningen var behagelig, skibet var behageligt og hele oplevelsen kunne kun betragtes som en god ”transport oplevelse”. Jeg har ingen tvivl om at de fleste mennesker om bord ikke havde noget ønske om at være på yderdækket og var mere end glade for at hænge ud på inderdækket. Men for sådan en som mig, der elsker at være udendørs på en båd, var det en stor skuffelse, og jeg vil ikke foretage samme fejl igen. Så selv om jeg har markeret feltet for at sige, at jeg vil anbefale dette skib til en ven, ville jeg tilføje ”men kun hvis du ikke nyder at være på yderdækket”.

'Michael' rejste på Palma Ibiza ruten med Balearia på Ramon Llull

Palma Guide

Byen Palma ligger på den sydlige kyst af den spanske ø Mallorca og er hovedstaden af De Baleariske Øer. Byen ligger på Palma-bugten og er omgivet af bjergkæden Serra de Tramuntana i nord og vest, som er blevet erklæret et Unesco verdensarv område. Byens historie går tilbage til romertiden, hvor beliggenheden af den nuværende by var en etableret romersk lejr. Igennem historien har byen været under styret af det byzantinske imperium, mauerne, og Jaume el Conqueridor.

Byen er i dag meget populær hos turister, og byder på seværdigheder som La Seu, byens smukke katedral. Den blev bygget på grunden af en tidligere moske, med bygningens begyndelse i 1229 og endelige afslutning i 1601.

I byen findes også Parc de la Mer (parken ved havet), der overser katedralen, og er hvor besøgende kan slappe af under en stor gul og blå overdækning, der giver læ til en række bænke.

Palma havn ligger på den sydvestlige side af byen og giver et fremragende udsyn over byens katedral. Den travle havn har gode forbindelser til større veje, der fører ud af byen. Der er færgeforbindelser fra havnen til blandt andre Ibiza, Mahon, Barcelona, Valencia og Denia.

Ibiza Guide

Den spanske ø Ibiza ligger i Middelhavet i den østlige del af Den Iberiske Halvø og er en af De Baleariske Øer. Ibiza Town, som er den største by på øen, blev først etableret af fønikerne og er stadig omgivet af vægge, der blev bygget i det 16. århundrede for at forhindre angreb fra tyrkiske pirater.
I dag er byen præget af smalle brostensbelagte gader, middelalderlige palæer og en katedral, som ligger tæt på slottet. Øen er populær blandt dykkere, der er tiltrukket af dens varme, klare vand.