Catania
Drevet af Grimaldi Lines
Catania
Drevet af Grimaldi Lines
Drevet af Grimaldi Lines på Brindisi Igoumenitsa & Brindisi Patras ruter
Catania færgen kan bære op til 840 passagerer og 160 biler. Om bord finder du et udvalg af faciliteter, inklusiv en buffet restaurant, et udvalg af barer, et kasino, en butik, et legeområde og et udvalg af kabiner.
Ombord er der behagelige indvendige og udvendige kabiner med bad og air condition. Catania har også to luksus suiter med dobbeltseng, samt to kabiner som er tilpasset med handikapfaciliteter. Hver kabine har to standard senge, to udtrækssenge, et skrivebord, en 4 dørs garderobe, et spejl og en lille lænestol. Derudover har de to luksus suiter et soveværelse med en dobbeltseng, et tv og en stue med divan. Hvis du foretrækker at rejse uden kabine er der 62 sæder ombord.
Der er en rummelig og elegant buffet restaurant som har et stort udvalg af retter. Visuvio Club Bar har en cafe og du kan nyde en drink i baren som ligger på yderdækket (åben om sommeren).
I butikken på Catania kan du vælge mellm mange produkter og souvenirs.
Catania har et dedikeret legeområde som holder de yngre passagerer underholdt under rejsen.
Hvis du har brug for assitance skal du oplyse personalet om dette når du kommer til havnen. Catania har to kabiner som er specielt tilpasset med handikapfaciliteter.
Bemærk: Selv om vi har gjort os stor umage med at gøre vores Catania guide så nøjagtig som muligt, kan faciliteter, tjenester og underholdning ombord variere afhængig af dato og årstid. Nævnte faciliteter kan ændres uden varsel og færgeselskabet forbeholder sig retten til at drive andre skibe end dem som nævnes under reservationen uden forudgående varsel.
out of 5
0% af vores kunder anbefaler dette skib
"Elendig service samt forhold."
Der serveres det samme mad aften samt frokost ( uspiseligt) personalet er ikke imødekommende, der var høj sø på overfarten hvilket gjorde at mange var søsyge, opfølgning på dette blev ikke foretaget af personalet og det medførte at man på ingen måde kunne bruge toiletterne de var overfyldt med bræk, der manglede i den grad rengøring overalt, husk det er en færge der transporterer menesker med hvad der der med følger, meget utilfredsstillende.
"Bespisning"
Maden der bliver severet i cafeteria er under alt kritik, den mad der blev severet som aftensmad blev severet igen dagen efter til frokost, prisen står ikke i forhold til kvalitet, alt for dyr. Skal retur til Tunis de 13/6 og det har ikke været muligt for mig at booke en kahyt på systemet????
"Forsinkelse/indtjekning"
Kom til havnen hvor man bliver henvist til en parkeringsplads hvor der hersker stor forvirring, skal der efter køre i en minibus til indtjekning (kaos). Jeg havde bestilt en kahyt med vindue, det var ikke muligt at se ud af vinduet grundet skidt uden på ruden, kahytten var ok, der lå mennesker over alt og sov på gulvet, Cafeteria havde kun åbent få timer og maden var elendig( så medbring selv hvad i skal spise undervejs. Ankom til Tunis med 2 timers forsinkelse. Turen her var fra Salerno til Tunis.
"Fantastisk oplevelse"
Vi tog skibet fra Palermo til Salerno og havde en fantastisk oplevelse. Men sengen er nok ikke lang nok til dem, som er over 190 cm.
"God tur"
God akkommodation, god service, jeg vil altid bruge dem!!!
"Aldrig igen"
Jeg brugte Direct Ferries to gange til at bestille vores ture. Første gang havde jeg rigtig god oplevelse, men anden gang var en katastrofe. Jeg bestilte en tur med Grimaldi Lines fra Patras til Brindisi, i rigtig god tid. Problemet opstod, da jeg blev nødt til ændre datoerne for rejsen (mere end 1,5 måned før rejsen). Jeg blev opkrævet ekstra penge for at ændre bookingen og modtog en e-mail bekræftelse med de nye datoer. Da jeg forsøgte at tjekke ind i Patras 3 timer før min rejse, fik jeg, til min overraskelse, af vide, at min billet var til den følgende dag. Der var heller ingen ledige kabiner til den dato jeg havde bestilt. Jeg fik af vide, at dette ikke er første gang, at Direct Ferries kunder har problemer med deres bestilling. Jeg ønsker personligt ikke at dømme, hvis skyld det er, at bestillingen ikke været ordentlig. Faktum er, at jeg var nødt til at købe en ny billet med Superfast Ferries til omkring 450 euro, og indtil dag, er jeg ikke blevet kompenseret. Af disse grunde vuk vil jeg undgå at bestille mine rejser med Direct Ferries, og vil bestille direkte med færgeselskabet, som ejer skibene.
"Ferie"
Vi bookede med Grimaldi Ferries med lidt kendeskab til skibene. Begge skibene viste sig at være effektive fartøjer med tilstrækkelige faciliteter til en nat rejse. Begge vejene var vores udvendige kabine ren, god udstyret og med gode senge. Eneste dårlige ting var at ankomme i Igoumenista kl. 3, hvor man skulle forlade skibet, fordi det skulle videre til Patras. Jeg formodede at rejsen endte i Igoumenitsa, og at vi kunne sove indtil kl. 7. Det var så forkert, og det fører til en forhastet udskibning.
"Positiv og negativ"
Den udgående tur på ”Catania” skib var normal, færgen var til tiden. Men returen på ”Sorrento” færgen, blev ødelagt fordi sejlplaner ikke blev respekteret (bekræftelsen viste, at passagerer skal være ved havnen 2 timer før afgang, men de begyndte først at gå ombord en time før afgang).
"Grimaldi skib"
Jeg forstår ikke hvorfor de ikke sælger spiritus og cigaretter. Tvet i tv stuen havde 2 kanaler.
"Nye oplevelser, nye venner"
Sikke en vidunderlig oplevelse, at rejse med hundredvis af turister, som sover på gulvet. Jeg kunne møde mange nye venner.
"Mareridt eller drøm?"
Udrejsen Brindisi-Igoumenitsa var et mareridt, mens hjemrejsen var en drøm. De bør ikke lade så mange mennesker rejse på samme tid, passagerer kan ikke finde et sæde eller få adgang til toilet. Jeg har rejst på mange færger, og jeg er aldrig blevet bedt om at forlade restauranten efter at have spist. På returen var det en anden historie, og jeg har lovet mig selv, at jeg vil rejse igen.
"God tur"
Fantastisk udrejse, sæderne var behagelig og vi rejste godt. Jeg vil ikke anbefale at rejse på dækkene, da rejsen er omkring 8 timer. Færgen og toiletterne var rene og personalet var hjælpsomme.
"Tur"
Bør være obligatoriske, for dem med en billet at få et behageligt sæde, for at undgå at se folk på dækket, der hele tiden kommer til salonen for at tjekke om der er en ledig plads. Hjemrejsen var forfærdelig, der sad en person i mit sæde, og jeg måtte bede personalet om hjælp.
"Dårlig kabine"
Bookede en ’4 sengs kabine’ fra Patras til Brindisi, juli 2013, og billedet var intet som kabinen. Der var ikke ret meget plads, og vi var kun 2!
"Grimaldi"
Vi havde en god oplevelse med personalet i Patras. Vi havde booket en forkert billet og de ændrede den for os, selvom det var efter rejsedatoen. Men skibet og personalet på skibet var ikke ok. Skibet var meget beskidt. Soldækket var fyldt med skrald. Der er brug for en grundig rengøring. Man er nødt til at bede personalet putte toiletpapir på toiletterne – svært når man finder ud af det mens man sidder på toilettet. Vi bad en ansat på soldækket, om at finde flere solsenge, som vi kunne se i et aflåst område. Han sagde, at dette ikke var hans job og han tilbød ikke at hente den ansvarlige. Da vi ankom spurgte vi, om vi kunne få en kabine. Fik af vide at de alle sammen var optaget, men der var meget få passagerer på færgen.
"4 timer sent"
Mit skib var 4 timer sent, så det var presset at nå mine forbindende fly. Andet end det, var faciliteterne ombord fine.
"Min anmeldelse"
Personalet snakkede kun meget lidt engelsk, så det var svært at kommunikere med dem. Toiletterne var forfærdelige og turen tog 3 timer længere end den skulle.