Cap Finistère
Drevet af Brittany Ferries
Cap Finistère
Drevet af Brittany Ferries
Dette skib er ikke længere drevet af Brittany Ferries.
Cap Finistère er den seneste tilføjelse til Brittany Ferries flåde. Færgen har en intim og mindre formel atmosfære end deres flag færge Pont-Aven, men bevarer samtidig en følelse af plads og komfort. Cap Finistère har haft over £10 millioner brugt på sig og giver nu en yderst behagelig oplevelse. Om bord finder du afslappet spiseområder, udendørs dæk og cafeer og make-over og massage sessioner.
Cap Finistère har talrige kabiner, som alle har eget badeværelse og air condition. Der er også kabiner som er specielt designet med handikapfaciliteter. Sæbe og shower gel er også inkluderet i prisen. Sæder kan ikke forudbestilles på denne færge.
Le Café du Port er Cap Finistères største restaurant. Her kan du vælge mellem to eller fire retter, som alle findes til gode priser. Til at ledsage dit måltid er der et fantastisk udvalg af franske vine. Blue Marine Café byder på et udvalg af buffet-snacks, inklusiv pizza, pasta, burger og salat. Da cafeen ligger på yderdækket er den lukket hvis der er dårligt vejr og i lavsæsonen. Le Petit Marché er perfekt for dem som ønsker en snack i stedet for et fuldt måltid og her kan du købe et stort udvalg af sandwiches, snacks og kager. Loungebaren Planets Bar serverer alt fra fine franske vine til cocktails. Varme og kolde drikkervarer og snacks er også på menuen.
Butikker ligger på dæk 7 og har et godt udvalg af spiritus, vin, tobak, parfume og kosmetik, lædervarer, slik, legetøj, mode, dekoration, souvenirs, aviser, spil, kameraer, solbriller, og smykker. Betaling er i euro eller pund og kan ske kontakt eller med kredit kort.
Der er et fremragende udendørs pool område, hvor du kan slappe af, nyde en drink fra baren eller tage et plask i poolen, hvorfra der er en god havudsigt. Færgen har masser af dækplads så du kan strække benene og finde et roligt sted at slappe af mens du nyder havluften. For nylig introducerede Cap Finistère et hundeområde, hvor hunde kan få motion under overfarten. Dette ligger på dæk 10. ”WiFi tid” kan købes i informationen. Der er en biograf ombord hvor du kan se nogle af de nyeste film. Der er også en hæveautomat som giver euro og bagage opbevaring.
Der er et legeområde på dæk 10.
Der er kabiner som er specielt tilpasset med handikapfaciliteter og handikaptoiletter er tilgængelige på de fleste dæk, som alle er tilgængelige med elevator.
Bemærk: Selv om vi har gjort os stor umage med at gøre vores Cap Finistère guide så nøjagtig som muligt, kan faciliteter, tjenester og underholdning ombord variere afhængig af dato og årstid. Nævnte faciliteter kan ændres uden varsel og færgeselskabet forbeholder sig retten til at drive andre skibe end dem som nævnes under reservationen uden forudgående varsel.
out of 5
0% af vores kunder anbefaler dette skib
"santander - portsmouth"
Vi tjekkede ind tidligt og kunne parkere i pålæsningsområdet og gå en tur i byen. Pålæsningen var til tiden, og det var afgangen også. Kabinen med 2 køjer var fin og behagelig. Vi spiste i salat baren, men det var fuldstændig uegnet til et aften måltid, da det var meget kold og blæsende. Vi bør have vidst bedre. Morgenmaden var ok. Fisk og pomfritter om eftermiddagen var noget vrøvl. Nogen bør fortælle de franske, hvordan man laver det. Jeg vil sejle igen, men vil spise a la carte næste gang.
"uprofessionel bartender og utilfredsstillende klage"
Skibet var fint og rejsen rolig. Kabinen var behagelig, dog lidt lille til to personer. Der var tegn på skimmel i brusebadet. Min største klage handler om den vegetariske mad, som virker som en eftertanke, og den meget dårlige behandling fra en bestemt bartender. Det var meget svært at finde noget at spise, som var af samme kvalitet som kød og fiske retterne. Vi spiste pizza, som var meget gode, men vi havde håbet på noget lidt mere nærende, men de var enten løbet tør for salat eller der var ingen andre muligheder. Morgenmaden var smukt anlagt, men der var ingen kornflakes, mælk eller wienerbrød. Vi var nødt til at vente på et bord, selv om der var flere tomme i restauranten, og der var få medarbejdere. Vi måtte også vente da vi ville betale, fordi der ikke var nogen medarbejder tilgængelig, og der kom først en efter en kø var dannet. Jeg var så rystet over en bestemt bartender, at jeg indgav en klage. Manageren i restauranten kom og undskyldte på hans vegne, mens jeg udfyldte klagen, men lagde hovedvægt på den gode karakter af denne bartender i stedet for min klage. Bartender kom efterfølgende for at undskyld. Jeg er aldrig på noget tidspunkt blevet tilbudt nogen kompensation for dette. Jeg forklarede, at jeg havde forsøgt at bestille en cocktail fra ham, da han så besluttede, at afbryde min anmodning ved at tale på fransk til en af hans kolleger, der var dukket op ved siden af mig. Han undskyldte sig ikke. Det var midt i vores samtale, og jeg gik efter at have fortalt ham hvor uhøflig han var. Ingen kom for at undskylde, indtil jeg satte mig ned for at indgive min klage skriftligt, hvilket var et stykke tid efter. Jeg rejste den 27. august, og venter stadig på svar på min klage fra Brittany Ferries. Jeg blev sikret af et medlem af personalet i informationen, at nogen ville kontakte mig, og jeg gav dem min e-mail adresse i håb om, at dette ville sk hurtigst muligt. Jeg betalte en højere pris for at rejse med Brittany Ferries, og jeg var meget skuffet over denne dårlige service.
"Hjemtur"
Generelt en god tur, men ville have sat pris på frisk kaffe i Le Cafe i stedet for en maskine, og yoghurt var ikke tilgængelig i morgenmad området på 7. etage.
"Meget behagelig tur"
Behagelig kabine. God middag i hovedrestauranten. Meget hjælpsomt personale.
"Tur hjem"
Fra øjeblikket vi ankom til havnen, var vi meget imponeret over hjælpen og informationen fra personalet. Selv om skibet blev forsinket på grund af en teknisk fejl, blev vi holdt orienteret via mobil og givet kuponer til te, vand og chokolade fra butikken i havnen. Kabinen var ren og behagelig og badeværelset var af en meget god standard. Faciliteterne om bord var gode, og vi blev underrettet om underholdningen til rådighed. Vi vil helt sikkert rejse med Brittany Ferries igen.
"Bilbao til Portsmouth"
Nød vores tur til og fra Portsmouth. Personalet var meget hjælpsomme og venlige. Alt gik perfekt. Kan anbefale denne service med tillid.
"Færgetur"
God tur, da vi afgik og ankom til tiden. Maden i restauranten var rigtig godt. Pomfritter fra cafeen ikke så gode.
"Fremragende tur"
Vores tur på Cap Finistere var perfekt. Fremragende.
"Vidunderlig"
Jeg lider normalt af søsyge, men nød turen med mad og drikke uden problemer.
"Afslappende"
Det var en dejlig tur, så har allerede booket billet til næste år.
"Glædeligt overrasket"
Vi havde ikke rejst på kanalfærgerne siden begyndelsen af 80erne, og blev glædeligt overrasket over at opdage, at tingene har ændret sig. Kabinen var langt større og mere behagelig end vi nogensinde havde forestillet og brusebadet var godt. Menuen i restauranten var fantasifuld, lækker og rimeligt prissat.
"Bilbao til Portsmouth"
Hunde området spredt lugt til andre områder, og det var lidt overvældende. Der var mangel på udendørs siddeområder. Jeg vil forsøge at rejse på et skib uden hunde.
"Vores tur"
Til en dejlig forandring var der ingen strejker i år. Renligheden var god. Maden var rimelig. Vær dog advaret om ikke at bruge euro om bord, alt for dyrt. Dette er den eneste færge til det sydlige Spanien, der er ingen konkurrence fra P&O, som der plejede at være.
"Portsmouth til Santander maj 2014"
En meget behagelig og stille tur. Besætning var meget hjælpsomme og behagelige, og båden var ren og godt vedligeholdt. Jeg kan anbefale dette selskab og tur til alle.
"God tur"
Alt var fint. Fantastisk mad og venligt personale.
"Tilfreds"
Brugte en dag og nat på færgen, personalet var hjælpsomme og høflige. Kabinen var ren og behagelig, lidt forvirrende at finde, men huskede vejen. Rigtig god måltid i restauranten, maden var fremragende, personalet opmærksomme, kunne ikke have bedt om mere. Vil anbefale til venner og rejse igen. Tak.
"God tur"
Selv om afgangen fra Bilbao var forsinket på grund af dårligt vejr i Portsmouth, havde vi en god overfart. Vi spiste et dejligt måltid i restauranten og personalet var behagelige.
"Tur til Santander"
Personalet var vidunderlige.
"Tur til Santander"
Det fremragende personale sørgede for at min tur var en fornøjelse.
"Portsmouth - Santander"
God overfart begge veje. Problem med biograf. Venligt personale.
"Bilbao - Portsmouth 28/01/2014"
Det er svært at udtrykke hvor imponeret vi var med skibet, dets lyse indretning, renlighed, behagelige kabiner, men mest af alt, kundeservicen vi modtog fra personalet om bord. Kvaliteten, servicen og præsentationen i restauranten (morgenmad og middag) overgik mange top-restauranter i London. Alt god værdi for pengene.
"Min seneste tur"
Fantastisk rejseoplevelse.
"Min mening"
Hej, Min rejseoplevelse var rigtig god. Skibet var rigtig godt, alt var rent og personalet var venlige. Det er en nem måde, at rejse mellem Storbritannien og Spanien på, især for dem som ikke vil til Portugal. Den eneste ændring jeg vil foreslå, er madrassen i kabinen. Det var den eneste ting på skibet jeg ikke kunne lide.
"En rigtig god tur"
Jeg nød min tid om bord. Jeg havde en standard kabine og den var meget behagelig. Faciliteterne om bord var fine og underholdningen var god. Jeg ville ønske, at wi fi adgangen var bedre, men bortset fra det, var alt ok.
"Bilbao-Portsmouth"
Skibet, personalet og faciliteterne var lige som jeg havde forventet, det var min anden tur og begge gik god. Det er en god måde at rejse, selv om lidt dyrt. Jeg ville bruge igen.
"Første gang"
Første gang på en Brittany færge, troede, det ville være kedeligt at være på et skib så længe, men det var meget bedre end jeg troede. Personalet var meget behageligt, der var godt udvalg af madvarer og priserne var meget rimelige. Jeg vil bruge denne rute igen.
"Portsmouth - Bilbao oktober 2014"
Vi nød hele oplevelsen. Vores kabine var god, maden i restauranten var dejlig, og da vi havde et lille problem, blev det hurtigt løst.
"9 september"
Dejlig rent og venligt skib, behageligt værelse og service. Eneste reelle kommentar er, at det var vanskeligt at få adgang til internettet. Meget godt, at det var gratis, men irriterende ikke at kunne få en ordentlig forbindelse.
"Vidunderlig"
Vi nød alle sammen turen. Servicen vi modtog af personalet, var høflig og præcis. Det var en vidunderlig tur. Tak.
"Kommentar"
Cap Finistere var meget behagelig og praktisk. Vi kunne opgradere vores kabine på returen, hvilket var meget hjælpsomt. Den eneste klage er, at restauranten og baren var meget dyre, så vi vil opfordre passagerer til at medbringe deres egen mad og drikke. Alle ansatte var meget høflige og hjælpsomme.
"Santander til Portsmouth-Portsmouth til Santander"
Da jeg bor i Spanien, har jeg fundet at denne færgeservice fungerede bedre, end at rejse igennem Frankrig. Personalet ombord er venlige og professionelle. Har brugt begge færger, og de er begge gode. Vi var på Cap Finestral, den mindste af de to, men jeg foretrækker Pont Aven, da der er større udvalg mht. mad. Kabinerne er rene og behagelige, men 2 sengs kabiner er lidt trange. På rejsen tilbage missede jeg min færge med en dag, gik til kontoret i Portsmouth og forklarede problemet, og de fik os på en anden færge til Caen i Frankrig, så havde en lang køretur forude. Dette var uden ekstra omkostninger.
"God tur"
Andet end en to timers forsinkelse på grund af motor problemer, var det en fremragende tur.
"God ende på en god ferie"
Efter en udfordrende motorcykel tur gennem Frankrig, Andora, Spanien og Portugal med min 12 årig datter, var den afslappende tur hjem til England virkelig værdsat.
"Tur til Santander 5/7/13"
Vi var meget glade for den indvendige kabine vi havde, personalet var venlige og effektive. Mine bekymringer handler om to områder: kvaliteten af maden i restauranten var dårlig, med undtagelse af osten. Og jeg følte, at meddelserne om udskibning var meget sent, svære at høre og uklare.
"Første gang med Brittany Ferries"
Den samlede oplevelse var meget god. Vi sov udmærket, kabinen var god. Min eneste klage er, at morgenmaden og aftenmaden bør være inkluderet i billetprisen, da det var meget dyrt. Jeg vil medbringe min egen mad i fremtiden.
"Portsmouth til Bilbao med Brittany Ferries"
Efter at have oplevet et par overfarter med Brittany Ferries på denne rute, ved vi nu hvad vi kan forvente, og er generelt tilfreds med servicen og faciliteterne. De udvendige standard kabiner er fine, ikke ret store, men nok plads til 2 personer, og sengene er behagelige. Sengetøjet er altid rent. To puder til hver seng, ville gøre det endnu bedre. Badeværelset er godt, med bruser. Håndklæder er inkluderet, men er lidt tynde. Kabinen er ren, men man kunne gøre det lidt bedre. Generelt er personalet venligt og hjælpsomt, men servicen i barer og restauranter kunne forbedres.
"Kabine"
Kabinen var lille og trang, resten af skibet var godt.
"God, bortset fra!"
Samlet en god tur, bortset fra at en af de ansatte, som dirigerede trafikken i Portsmouth, råbte af mig, fordi jeg stoppede for at undgå en kollision, fordi han instruerede to biler til en vejbane på samme tid.
"Glat når vådt"
Rejsen og færgen var ok. Men det kan være risikabelt at tage turen med motorcykel. Motorcykler er på dæk 1. Man skal tage rampen ind og ud af det dæk. Under aflæsningen, hælder vandet ind og gør rampen (og generelt gulvet på dæk 1) meget glat.
"Rolig"
En rolig tur og gode servicer.
"Prøvede ny rute"
Kan ikke klage over noget, det hele gik som planlagt. Overfarten var lidt urolig til start, men ikke noget at skrive hjem om. Sengene var virkelig, virkelig hårde. Det er den eneste negative.
"Cap Finistere"
Skibet er dejligt, men der er problemer med spise faciliteterne. Restauranterne er egentlig kun tilgængelige for personer, som kender til dem og har tidligere erfaring med skibet. Hvis du tænker, at du gerne vil spise lidt senere, vil du sandsynligvis finde at alt er fuldt booket, da personer, som kender til det, bookede så snart de kom ombord! Så er der kun The Market Place butik til at købe snack mad. Vi fik et bord i sidste øjeblik, men så mange efter os, blev skuffet. Desværre, selvom personalet var meget venlige, oplevede vi en lang ventetid på vores suppe og vores dessert. Da det endelig kom, var maden fantastisk! Boarding var god og effektiv, og jeg har ingen klager over det. Jeg vil bruge Brittany Ferries igen, men vil forsøge at komme med Pont Avon næste gang.
"Santander til Portsmouth"
Har kun ros for komfort, mad, renlighed og venlig service.
"Pont Aven"
Generelt meget godt. Vi havde en kabine, som er meget bedre end liggestolene. Vi nød underholdningen.
"Bilbao til Portsmouth"
Det er anden gang, min mand og jeg har taget denne tur, og begge gange nød vi turen. Meget afslappende og forberedte os til en lang rejse forud. Underholdningen er god. Også topkarakter til personalet og færge besætningen, som gør et god arbejde.
"Tur på Cap Finistere"
Dette skib havde alt man behøver for en 24 timer lang overfart.
"Marokko tur"
God oplevelse for start og ende af en tur til Marokko. Afslappende start, afslappende ende. Godt gået.
"Vores tur"
Dette var første gang, vi havde besluttet at rejse hjem til Spanien med skib, i stedet for at køre hele vejen gennem Frankrig. Det var en god og fornøjelig oplevelse, og en vil vi gøre igen. Kabinen var meget ren og behagelige, og badeværelset var virkelig godt lagt ud, med en strålende bruser. Faciliteterne ombord var gode og personalet var venlige og hjælpsomme. Nu den eneste ulempe: jeg syntes, at internettet var meget dyrt.
"Eventyr for pensionerede zoologer"
En gammel universitetsven og jeg valgte at rejse om natten for at spare en dag på vores tur. Næste gang ville vi vælge en hytte med to senge, snarere end køjer, da vi overvurderede vores evne til at hoppe op i den øverste køje! Vores eneste klage, var manglen på personale ved kasserne i selvbetjeningsrestauranten ved morgenmaden på hjemrejsen.
"Min oplevelse"
For pengene vi betaler, ville det være rart at inkluderer nogle lette måltider og drikkevarer, som på mange andre færger! Jeg rejser en hel del med varevogn til Spanien og Frankrig. Nogle færger er ikke ligeså gode som denne, men man får mad.
"Skuffet"
Vi har rejst mange gange med vores autocamper på Pont Aven, og så frem til at vende tilbage fra Spanien. Vi nød det ikke. Dokken nær Bilbao er en dyster kaj uden faciliteter, og der er intet at lave (modsat Santander, hvor man kan besøge byen, mens man venter på færgen). Læsning af køretøjer tog lang tid, og det samme gjorde det, da vi skulle af igen. Autocampere blev læsset på dækket over hovedindgangen, så vi måtte vende om to gange på læsningen og en gang på aflæsningen. Aflæsning tog 45 minutter i Portsmouth. Kabinen var god og havde et dejligt brusebad, men madrasserne var ikke gode og puderne en skændsel. Catering ordninger er meget mærkelige. En butik, der sælger kolde retter, som man derefter skal varme selv i mikrobølge ovn, et kafeteria på et semi frysende åbent område og den dyre Brittany restaurant. Vi fik morgenmad i restauranten, som var pænt præsenteret, men var ikke ordentlig varm.
"God oplevelse!"
Nød virkelig denne overfart! Personalet var venlige og hjælpsomme, fra booking til vi kom af færgen. Maden og underholdningen ombord var også rigtig god. Vil helt sikkert rejse på denne måde igen. Det er en meget nemmere tur til syd Spanien. Foretrækker denne rute, bedre end at køre fra Calais!
"Tur 2013"
Turen var meget god. Underholdningen var ikke ret god.
"Ikke så god som Pont Aven!"
Efter at have rejst på Pont Aven tidligere, var Finestere lidt skuffende. Cateringen ombord var kedelig i sammenligning. Der var kun en dyr a la carte restaurant, hvis priser er alt for høje til den gennemsnitlige kvalitet af maden, sandwich og på det kolde dæk 10, en tilstrækkelig, men uinspirerende kantine og lyden af hunde som klynker i deres kenneler. Pont Aven tilbyder meget bedre kvalitet og værdi i deres fremragende restaurant. Jeg ville bruge færgen igen, men kun hvis mine rejse arrangementer ikke gav mig andet valg. Pont Aven er langt bedre.
"Efterladte ting"
Jeg rejste for nylig med Cap Finistere og syntes at båden og faciliteterne er fremragende og jeg kan klart anbefale denne båd. Desværre kan jeg ikke sige det samme for efterfølgende service, så som efterladte ting. Jeg efterlod en lille maskot (legetøj lam) i kabin 9068. Jeg indså at jeg havde glemte den få timer efter vi kom af færgen og ringede straks til deres kundeservice. Selvom jeg gentagende gange har kontakte Brittany Ferries kundeservice og endda tilbydt en belønning, gider de ikke at svare.
"Vores tur til Spanien på Cap Finistere"
Vi tog færgen til Spanien på denne rute, som vi normalt kører og har ikke brugt færgen før. Vi var imponeret over størrelsen af vores hytte og badefaciliteterne. De havde et godt udvalg af restauranter om bord til rimelige priser. Masser af underholdning om bord til at fordrive tiden. Før har vi altid kørt denne lange rejse til Spanien, men i fremtiden vil vi rejse med Brittany Ferries, da det er langt mere afslappende!
"God tur fra Spanien"
Sejlede med Brittany på Cap Finistere tilbage fra Spanien i bil med tre venner. Vi havde booket en commodore hytte, som var værd den ekstra udgift. Tilsammen fik vi god værdi for pengene og mødte godt personale og gode faciliteter og var meget tilfredse med maden ombord.