D Class
Drevet af DFDS Seaways
D Class
Drevet af DFDS Seaways
Drevet af DFDS Seaways på Dover Dunkerque ruten
De tre ”D klasse” færger, som sejler på Dover Dunkerque ruten – Dover, Delft og Dunkerque Seaways, blev specielt designet til at sejle over kanalen, og har et stort udvalg af faciliteter, for at sikre, at du slappe af og nyde din tid om bord. Faciliteter inkluderer et udvalg af restauranter og barer, legeområder for børn og shopping.
Om bord finder du en familievenlig selvbetjening restaurant, der serverer gode, sunde måltider til en rimelig pris, eller alternativt, er der Bitroen, hvor du kan spise i komfort fra en første klasse menu. Food Express serverer fast food. The Lounge baren er det perfekte sted at slappe af, og nyde en varm eller kold drink, snacks, vin eller spiritus. Der er også en Costa Coffee om bord og en Bistro Bar på dæk 7.
Hvis du nyder at shoppe, så vil du elske den store butik om bord, der giver store besparelser på de nyeste parfumer, kosmetik og hudpleje og et bredt udvalg af øl, vin og spiritus.
Der er en informationsskranke, som er bemandet under hele din rejse (beliggende på dæk 6), et valuta vekselkontor og en hæveautomat.
D klasse skibene er udstyret til at medbringe handicappede passagere, det tilrådes dog at man oplyser evt handicap når booking laves, så vi kan sørge for at din bil er tæt på en elevator.
Bemærk: Selv om vi har gjort os stor umage med at gøre vores D Class guide så nøjagtig som muligt, kan faciliteter, tjenester og underholdning ombord variere afhængig af dato og årstid. Nævnte faciliteter kan ændres uden varsel og færgeselskabet forbeholder sig retten til at drive andre skibe end dem som nævnes under reservationen uden forudgående varsel.
out of 5
2% af vores kunder anbefaler dette skib
"Som sædvanlig en behagelig overfart."
Lidt træls at høre på et fjernsyn undervejs, så man må skifte plads, men ellers intet at klage over.
"Skuffende"
Der er to punkter, vi ikke var tilfredse med: 1. Det tog al for lang tid at få bilerne fra - og om - borde. Mener det kan gøres mere effektivt ifølge min erfaring med Stena Line. 2. Maden i restauranten: Vi valgte "fish and chips" og det er den dårligste fisk vi nogensinde har fået. Vi skulle have været retur med færgen, men valgte Eurotunnel i stedet.
"Fin overfart til Dover med DFDS"
Det var første gang, vi sejlede fra Dunkerque, men det gik nemt og smertefrit og kan anbefales.
"Udmærket færge."
Fin tur over Kanalen på en udmærket færge, der dog blev forsinket op til 45 minutter. Jeg forstår ikke helt selskabets prispolitik eller for den sags skyld DFDS, der sejler samme rute.
"God service"
ankom til færgen i Dunkerque kl 17.20 da vi var booket på færgen kl 20, så jeg ville være i god tid om vi ikke havde lyst til at komme med færgen kl 18? jo da, selvfølgelig ville vi gerne det Færgen selv er pæn og nydelig med ok faciliteter, og rimelige priser hurtig på ag afkørsel hvor man som bilist føler sig i gode hænder returrejsen fra Dover var lige så hurtig og uden lange ventetider, selvom det var lørdag morgen kl 08
"Udmærket færge og hurtig overfart fra Dunkirk."
Nem booking og ingen problemer med at komme med en færge et par timer før planlagt. Lydsvag færge, men herretoilet var fyldt og kunne ikke bruges, hvorfor jeg benyttede handicaptoilettet.
"Nummer 1 færgeselskab"
Jeg har brugt DFDS mange gange, aldrig haft et problem, personalet er altid høflige og hjælpsomme.
"Perfekt"
Perfekt som altid, god båd, venligt personale.
"16.26"
Generelt en god service og god værdi for pengene, men maden kunne forbedres.
"Super service"
Rigtig god og jeg er tilfreds med turen og servicen.
"Færge fra Dover til Dunkerque"
Ikke så glad. Toiletterne var beskidte på skibet.
"God"
Jeg har brugt denne service mange gange, og vil bruge igen og igen.
"Som forventet"
God pris og overfart, vil bruge igen næsten gang jeg rejser til Storbritannien.
"Anmeldelse"
Jeg er tilfreds, tak...
"God for prisen"
For £80 retur for 4 personer med bil, kan man ikke rigtig gå galt. Morgenmaden var lidt skuffende for prisen på vejen ud, men vi var dødsultne kl. 7. På hjemrejsen besluttede vi os for at spise, men der var ikke noget der var appetitvækkende, så vi ventede. Så lukkede de restauranten og vi kunne ikke spise. Ikke ret god kommunikation til passagerer om åbnings- og lukketider for restauranten. Det kunne have været bedre.
"Regelmæssig rejsende"
Prisen for at betale med kredit kort stiger langsomt. Det er jeg ikke tilfreds med.
"Genial tur"
Dejlig og behagelig tur til Frankrig – meget effektiv og den bedste værdi for pengene.
"Forsinkelser"
Lidt skuffet over, at der var forsinkelser i begge retninger. Udover det, ingen klager.
"Det gode og det dårlige"
Udrejsen var lidt af et mareridt. Efter at have betalt for en flexi billet og prioritets boarding, blev vi (frivillige, som skulle til Dunkerques kvinde og børne center), rykket fra en færge kl. 14:00 til midnat og opkrævet £50 ekstra (nogle mærkelige regeler om at sejle næste dag på trods af flexi billet) for ulejligheden. Men så fandt billetkontoret sin sunde fornuft, og fik os på en færge til Calais MEN STADIG INGEN REFUNDERING. Den hjælpsomme fyr blev også forvirret over, hvorfor vi havde prioritets boarding, da campingvogne normalt ikke kan få det. Så jeg følte, at jeg var blevet snydt. Calais færgen var dårlig og generelt ikke ret indbydende. Returrejsen var en helt anden historie. Virkelig effektiv læsning, bortset fra de skræmmende britiske soldater med semi automatiske gevær. Dejlig færge med virkelig hjælpsomt og venligt personale. Så generelt, vil jeg gerne give DFDS en chance til – hvis jeg får min refundering, før vi vender tilbage til P&O, som får det rigtigt hver gang. Stjernerne nedenfor er gennemsnitlig, men udturen ville være én stjerne og hjemrejsen fire eller fem.
"Fungerede godt i enden"
Færgen var god – afgik til tiden og ankom til tiden, og aflæsning var hurtig og effektiv. Spiste ikke, så kan ikke kommentere om maden, men kaffen var fin og der var masser af pladser til at sidde og slappe af. Jeg sætter stor pris på felksibiliteten på færgen, da vi sad fast i meget tung traffik et par timer væk fra havnen, men vi ringde op, og det var ikke noget problem – sker åbenbart meget – og vi kunne komme med en færge uden ekstra omkostninger, når vi ankom. Damen på telefonen var meget venlig og hjælpsom, det eneste problem var, at det tog os over 20 minutter at få vores opkald besvaret af hende.
"Tidligt"
Ankom tidligt og forventede en 2 timers venten. Men vi kom direkte på en færge.
"Tur"
God værdi for pengene.
"Anmeldelse"
Det var fremragende.
"Min tur fra Dover til Dunkerque"
Var for det meste til tiden, ikke for travlt.
"Forfærdelig tur"
Vi kunne ikke sidde ned indenfor, fordi mennesker lå ned på alle sæderne. Vi kom til havnen tidligt og efter to timers ventetid kom vi endelig om bord. På returen måtte vi vente fra kl. 10:30 til kl. 14:00. Nok den væreste tur vi har taget indtil videre.
"Forsinkelser, forsinkelser, forsinkelser"
Ved ankomst til Dover 90 minutter tidligt, som ønsket af DFDS, fik vi af vide, at færgen var en time forsinket, uden nogen forklaring på hvorfor. En time senere og stadig ingen færge, en time mere gik, og stadig ingen færge. Vi fandt ud af, at der havde været et diesel spild om bord. Da vi kun skulle til Frankrig på en dagstur, var forsinkelsen et stort problem. Jeg ringede til DFDS, de var svære at få fat på. Da vi snakkede med en agent, virkede personenj total ligeglad og var overhovedet ingen hjælp. I enden endte vi med at sejle 3,5 timer for sent. På return var vi også forsinket i en time. Vi er generelt ikke imponeret over DFDS og vil bruge P&O næste gang.
"Service"
Der var en to timers forsinkelse, ingen forklaring på hvorfor. Men vil bruge igen, da der ikke er noget alternativ.
"Salonen ikke pengene værd, og ankom ikke til Dunkerque sultne."
Lad mig starte denne anmeldelse med, at sige, at jeg var meget tilfreds med DFDS. De satte os på en tidligere afgang, da vi ankom tidligt til havnen i begge retninger, og faciliteterne og velstanden af færgen var generelt gode. Jeg rejste for nylig med DFDS fra Dover til Dunkerque med min søn. Det var vores første gang på denne færge, og vi var begejstret over rejsen, så jeg bookede salonen med havudsigt, så vi kunne nyde udsigten på rejsen. Desværre var der meget dårlig udsigt fra salonen, vinduerne var beskidte og ikke de store vinduer, som jeg havde forventet. Faktisk var der en langt bedre udsigt fra restauranten, og der behøver man ikke betale ekstra. Bortset fra den dårlige udsigt og temmelig ubehagelige lædersæder, var det dejligt med gratis saftevand og kager, men det var ikke nok til at vi blev i salonen. Vi tilbragte det meste af rejsen med at udforske resten af skibet. Resumé: betal ikke ekstra for salonen, det betyder ikke at man har en bedre udsigt, og sæderne er ikke ret behagelige. På vejen ud bemærkede vi også, at der er restauranter i Dover havn, så vi formodede, at der ville være lignende faciliteter i Dunkerque havn. Desværre tog vi fejl og ankom sultne, men der var kun automater. Heldigvis havde vi lidt mad i bilen til at holde os gående.
"God oplevelse"
Det var en god oplevelse.
"Tilbage til Paris"
Til tiden.
"God overfart"
Fine forhold på færgen til Dunkirke fra Dover. Ingen unødig ventetid, godt med fine siddepladser ombord og godt udvalg af mad og drikke. Også godt udvalg i butikken. Vi gentager gerne turen en anden gang
"Rigtig god service"
Jeg nåede ikke skibet, men kunne tage det næste uden problemer. Meget hjælpsomt personale, afgik og ankom til tiden, gode restauranter og butik. Jeg anbefaler.
"skib tur fra Frankrig til England "
alt var perfekt og en god tur
"God overfart"
Alt gik godt. God overfart. Kaffe ok. God værdi.
"Bedre før"