Oplysninger om COVID-19 Click here to visit our dedicated page for further information on the COVID-19 situation, including vouchers, cancellations, refunds and sailing changes.

Spørgsmål og svar

Vores ’Spørgsmål og svar’ sektion, indeholder spørgsmål og svar om færgebooking og færgerejser! Klik på en kategori nedenfor for at se de mest relaterede spørgsmål. Hvis du ikke kan finde et svar til dit spørgsmål, kan du Kontakt os

Hvordan tjekker jeg ind i færgehavnen?

  • Hvor kan jeg finde retninger til havnen?

    Du finder adressen på færgehavnen i din e-mail med bekræftelsen, samt et link til Google Maps, der kan hjælpe med ruteanvisningen. Du kan også tjekke siden med færgehavnen og få flere oplysninger om havnen og adressen. Visse havne kan være ganske store og have forskellige adresser på forskellige færgeselskaber. Sørg derfor for at kontrollere, at du har fat i den helt rigtige adresse på din færge.

  • Hvornår skal jeg checke ind, når jeg skal med færgen?

    Check-in-tiderne kan variere med ruten eller færgeselskabet. Du finder dog alle oplysningerne om din specifikke rute, når du foretager din reservation, ligesom de står i din e-mail med reservationsbekræftelsen. Hvis du medbringer kæledyr eller har brug for hjælp i havnen, anbefaler vi altid, at du sætter ekstra tid af til dette.

  • Kan jeg komme med en tidligere færge?

    Normalt gælder din billet kun den afgang, du har bestilt den til. Nogle rederier giver dig mulighed for at ændre dit rejsepunkt i havnen, men det sker normalt kun, hvis der er flere mulige færgeafgange om dagen. Hvis din oprindelige afgangstid er mere end 24 timer væk, og din billet kan ændres, kan du opdatere din reservation under Min konto og vælge en tidligere eller senere sejlads.

  • Hvad skal jeg gøre, hvis jeg bliver forsinket og måske ikke kan nå min færge?

    Det bedste, du kan gøre, er at ringe til vores telefonsupport, så vi kan hjælpe dig med at se, om det er muligt at ændre din billet til en andet afgang. Hvis du rejser, når vores telefonsupport er lukket, anbefaler vi, at du tage hen til havnen og ser om færgeselskabet kan ændre din billet direkte.

  • Hvad kan jeg forvente ombord på skibet?

    Vi råder over en grundig guide til alle vores skibe, der viser alt ombord. Tjek vores side om selve færgeselskabet, hvor du finder dit skib og alt hvad du behøver at vide om din sejltur!

  • Hvor checker jeg ind til min færgeafgang?

    Stedet, hvor du checker ind på din færge, er forskelligt for hvert færgeselskab og -havn. Du finder oplysninger om, hvor du checker ind på havnens sider og i din e-mail med bekræftelsen. Vi gør vores bedste for at holde disse oplysninger opdaterede. De kan dog ændres med kort varsel. Derfor er det vigtigt at afsætte rigelig tid til at checke ind. Du finder det sidste tidspunkt for at checke ind i din e-mail med bekræftelsen.

  • Skal jeg hente et boardingkort eller en billet i færgehavnen?

    For de fleste overfarter skal du vise din bekræftelses-e-mail for at afhente din billet i færgehavnen. For andre overfarter sender vi enten din billet som en vedhæftet fil eller sender en e-mail med en opfordring til at tjekke ind online for at hente din billet. Din bekræftelses-e-mail har oplysninger om, hvad du skal gøre for at afhente din færgebillet.

  • Kan jeg parkere min bil ved havnen?

    Visse havne råder over parkeringsfaciliteter, men ikke dem alle. Når det er muligt, forsøger vi at give dig nyttige oplysninger om havnen på vores hjemmesides sider om selve havnene og i din e-mail med bekræftelsen. Den slags information ændres imidlertid jævnligt. Derfor anbefaler vi altid at tjekke nettet for ledige parkeringsfaciliteter i og omkring havnen, før du kører.

  • Har færgen et opbevaringsrum til bagage?

    Det afhænger af den færge, du sejler med. Du finder oplysninger om hvert færgeselskabs færger på vores sider om netop færgeselskaberne. Færgeselselskabet kan skifte selve færgen i sidste øjeblik. Derfor kan vi ikke altid garantere hvilken færge, du skal sejle med. Vi gør dog altid vores bedste for at give dig den mest præcise og brugbare information, som muligt.

  • Skal jeg medbringe en udprintet kopi af min bookingbekræftelse til færgen i havnen?

    De fleste færgeselskaber tager uden problemer imod en elektronisk udgave at din bookingbekræftelse, men for at være på den sikre side er det altid en god ide af have en printet udgave, hvis nu du ikke kan få adgang til din e-mail, når du ankommer til havnen.