Mykonos til Paros færge

Mykonos Paros færgeruten forbinder Kykladerne med Kykladerne og leveres i øjeblikket af 3 færgeselskaber. Minoan Lines sejler op til 6 gange Uge, Sea Jets 3 gange dag & Golden Star Ferries servicen er tilgængelig op til 14 gange Uge.

Der er 41 overfarter Uge på Mykonos Paros overfarten mellem Kykladerne og Kykladerne og med 3 færgeselskaber, anbefaler vi at du sammenligner alle, for at finde den bedste pris.

Mykonos - Paros færgeselskaber

• 14 Afgange Ugentlig 55 m
    • Få pris

Gennemsnitlige Mykonos Paros Priser

De viste priser repræsenterer gennemsnitsprisen for en enkeltbillet betalt af vores kunder. Den mest almindelige booking på Mykonos Paros ruten er for en bil og 2 passagerer.

Mykonos Paros færge anmeldelser

• "Forsinket, men i det mindste kom den"

Vi kom til Parakia tidligt, og ventede over 1 time og 15 minutter på færgen. Det blæste og havet var oppe, så jeg forventede en forsinkelse, men ikke på 45 minutter. Pålæsningen var dog hurtig. Rejsen var god på trods af vejret, vi ankom en time for sent, kom på en bus og ventede i 25 minutter før den er fyldt op, så vi kunne køre. Vi nåede vores fly ved ikke at tjekke ind, vi måtte gå direkte til gaten og betale igen for vores bagage på grund af færgens forsinkelse. Derfor kostede det os €120 ekstra PLUS prisen for vores stres, da vi næsten ikke nåede vores fly. Vi har familie på Paros og vil råde alle besøgende at flyve i stedet for at tage færgen. I de 50 år jeg har fløjet, har jeg aldrig missede en forbindelse. Færgen er behagelig, men upålidelig. Hilsen Ray Rantell

'Raymond' rejste på Mykonos Paros ruten med Sea Jets

• "Mykonos til Paros"

Fantastisk service. Denne enorme hurtigfærge ankom præcis til tiden og sejlede til tiden, meget behagelige sæder, hurtig, effektiv og god pris. Mit eneste tip er: forvent ikke cafeer og barer i Mykonos havn, da der kun er én. Paros har et bedre udvalg.

'Stephen' rejste på Mykonos Paros ruten med Hellenic Seaways på Highspeed

Læs mere Læs mindre
  • "Fantastisk oplevelse - så nem at bruge!"

Det var virkelig nemt at bruge Direct Ferries – vi mødte bare op i havnen og fik vores billetter. Hellenic Seaways var til tiden, bekvem, ren og hurtig. Alle tiders!

'Edward' rejste på Mykonos Paros ruten med Hellenic Seaways på Flyingcat

• "En dejlig rejse"

Det tog 10 minutter, og kostede €10 fra Mykonos lufthavn til havnen, men køer til taxier var lange. Det var let at finde billetkontoret, og min bekræftelse blev let udveklset for billetten. Bådene er dejlige – rummelige og behagelige med tildelte siddepladser. Der var rigeligt af hjælpsomt personale. Der var en rimelig cafe med kaffe, vand og snacks. Turen tog 40 minutter og var rolig, med en vidunderlig udsigt, og mange mennesker valgte at sidde på det øverste dæk for at nyde denne. Det eneste problem, jeg stødte på var på turen tilbage til Mykonos, hvor der var en vanvittig kamp for taxier til byen eller lufthavnen. Jeg tog hav taxien til byen (€2) og derfra en taxi til lufthavnen.

'June' rejste på Mykonos Paros ruten med Hellenic Seaways på Flyingcat

Mykonos Guide

Mykonos er del af Kykladerne og ligger mellem øerne Tinos, Paros og Naxos. Hovedbyen på øen, også kaldet Mykonos (eller Chora for de lokale), har typisk kykladisk arkitektur med hvidkalkede huse med blå vinduer, smalle gader og små hvide kapeller med himmelblå kupler. Mange besøgende vælger at tage en spadseretur gennem Chora, den gamle havn, Lille Venedig og slottet for at opleve byens charme. Øen har generelt et livligt natteliv og er sommetider kendt som ”Grækenlands Ibiza”.

Øen har to havne. Den gamle Mykonos havn er, hvor passagerfærger ankommer og New Port of Tourlos er hvor krydtogtskibe hovedsageligt lægger til. Der er færgeforbindelser fra Mykonos til Piræus og Rafina på det græske fastland og de andre øer i Kykladerne, Dodekaneserne og Kreta.

Paros Guide

Den græske ø Paros er del af Kykladerne og ligger i det Ægæiske Hav, tæt på øen Naxos, som er omkring en time væk med færgen. Det er en populær feriedestination og har et ry for at være en venlig og indbydende ø.

Paros er den næststørste kykladiske ø, og der er meget at se og lave, derunder de mange forskellige former for vandsport, der kan findes her, eller kirken Panagia Ekatantapiliani, som daterer tilbage til år 326.

Øen har nogle dejlige tavernaer langs Parikia strandpromenaden og nogle dejlige strande, der omfatter Agia Irini, Farangas, Kato og Logaras.

Der er færgeforbindelser fra havnen i Parikia til Piræus og de øvrige kykladiske øer.