Spørgsmål og svar

Vores ’Spørgsmål og svar’ sektion, indeholder spørgsmål og svar om færgebooking og færgerejser! Klik på en kategori nedenfor for at se de mest relaterede spørgsmål. Hvis du ikke kan finde et svar til dit spørgsmål, kan du Kontakt os

Booking

  • Hvornår er det billigst at rejse?

    Priserne stiger generelt, som der bliver mindre tilgængelige pladser, så dem, der bestiller på forhånd, er normalt belønnet med en billigere billetpris. Overfarter omkring skoleferier og helligdage er populære og fyldes normalt op tidligt, så du vil finde billigere billetpriser, hvis du undgår at rejse på disse tidspunkter. Tilmeld dig til vores nyhedsbrev, så vi kan informere dig om eventuelle særlige rabatter.

  • Skal chaufføren indgå i antallet af passagerer?

    Ja. ’Passagerer’ referer til dem, der rejser på færgen, ikke de ekstra passagerer i et køretøj.

  • Hvorfor kan jeg ikke finde min køretøjstype i menuen?

    Enten tillader færgeselskabet ikke din køretøjstype eller også er det ikke muligt at booke det online. Dette kan variere fra færgeselskab til færgeselskab. Kontakt os venligst for mere information.

  • Hvordan booker jeg forskellige køretøjer i hver retning?

    Ikke alle færgeselskaber tillader to forskellige køretøjer på en booking. Hvis muligheden ikke er tilgængelig for din valgte rute, skal du foretage to enkelt bookinger.

  • Hvordan booker jeg forskelligt antal passagerer i hver retning?

    Ikke alle færgeselskaber tillader forskelligt antal passagerer i hver retning på en booking. Hvis dette ikke er en mulighed for din valgte rute, skal du foretage to enkelt bookinger.

  • Kan jeg få gruppe rabat?

    Der er nogle gange rabat ledig, hvis der er mere end 5 køretøjer eller 9 gående passagerer på en booking. Kontakt os venligst, for at arrangere en gruppe billetpris.

  • Hvordan booker jeg, hvis jeg rejser i en lejebil og ikke kender mærke model eller nummerplade?

    I de fleste tilfælde er det tilladt at rejse med en lejebil, forudsat at du har tilladelse fra udlejningsfirmaet til at tage deres køretøj på en færge. Du bør vælge køretøjstypen som ’Andet’, indtaste målene du forventer bilen til at være og derefter indtaste nummerpladen som ’ukendt’. Nogle færgeselskaber kan dog opkræve dig ved ankomst til havnen for at opdatere nummerpladen for din booking.

  • Hvordan kan jeg vide, om jeg skal rejse som en fragt bil eller ej?

    Dette variere fra færgeselskab til færgeselskab, men som hovedregel bør ethvert køretøj, som transporterer handelsvarer og køretøjer beregnet til at bære handelsvarer, rejse som fragt. Hvis du er i tvivl, bør du kontakte os.

  • Jeg er gravid, kan jeg rejse med færge?

    Dette variere fra færgeselskab til færgeselskab, men som en generel regel, kan du rejse til du er 28 uger henne (på rejsetidspunktet). Kvinder, som er længere henne end 28 uger på rejsetidspunktet, kan blive påkrævet at medbringe en lægeerklæring. Vi anbefaler, at du kontakter os inden du booker, hvis du vil være 28+ uger henne når du skal rejse.

  • Tilbyder I beboer rabat?

    Dette er tilgængeligt på nogle ruter, men det varierer fra rute til rute om, hvem der kvalificerer sig. Yderligere informationer kan fåes i vores booking system.

  • Tilbyder I studerende og pensionister rabat?

    Dette er tilgængelig på nogle ruter. Yderligere oplysninger kan fåes i vores booking system, hvor relevant.

  • Kan jeg booke en åben retur billet?

    På ruter, hvor dette er muligt, vil du se en mulighed for at booke en åben returbillet, når du indtaster dine rejsedatoer. Hvis denne mulighed ikke vises, er det ikke muligt for den valgte rute.

  • Hvorfor er der ingen afgange når jeg gerne vil rejse?

    Dette betyder enten, at sejlplaner endnu ikke er blevet udgivet, at færgen ikke sejler på den valgte dag, eller at færgen er fuld. Kontakt os hvis du er i tvivl.

  • Hvordan betaler jeg for min billet?

    Alle billetter skal betales når de bookes. Vi accepterer alle større betalingskort og PayPal. Generelt accepterer vi ikke bankoverførelser, men kan godkende i nogle tilfælde.

  • Hvorfor kan jeg ikke få en pris eller betale i min lokale valuta?

    Hvor muligt, viser vi priser i lokal valuta, men vi kan kun opkræve betalingen i den valuta, som vi bliver opkrævet i af færgeselskabet. Det vil blive vist under din booking, hvad valuta din billet er i og hvad valuta vi vil opkræve dig i.

  • Sender I billetterne?

    Nej. Når du booker en billet, vil du modtage en booking bekræftelse, som du skal medbringe til havnen, hvor du vil få din billet eller boardingkort. Du skal altid medbring en kopi af din booking bekræftelse til havnen.

  • Jeg har ikke fået en bekræftelse, hvad nu?

    Du kan enten logge ind på Min konto for at bekræfte din e-mail adresse er korret og gensende e-mailen, eller du kan kontakte os.

  • Oplysninger om tilgængelighed

    Direct Ferries viser data relateret til tilgængeligheden af billetterne, baseret på den opdaterede information, der løbende leveres af færgefirmaerne. Selv om dataene afspejler mængden af ledige pladser, på de forskellige ruter, på samme måde som de forskellige operatører tilbyder, er Direct Ferries ikke ansvarlig for ukorrekte repræsentationer under bestillingsprocessen af disse data.

  • FAQ - Arbejder i med alle færgeoperatører?

    FAQ - Arbejder i med alle færgeoperatører? - Svar Direct Ferries giver de mest præcise oplysninger om et stort antal operatører på forskellige indenlandske og internationale ruter. Selv om listen over færgerfirmaer løbende opdateres, kan Direct Ferries ikke altid garantere en opdateret repræsentation af alle rederier, der opererer visse ruter.